Budowa sklepów internetowych

Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego, a może jesteś niezadowolony z wyników obecnej sprzedaży online? Klienci nie kupują w twoim sklepie i trzeba przebudować jego mechanizmy i wygląd? Doskonale trafiłeś, pomożemy Ci zmienić ten stan.


Mamy odpowiednią wiedzę i wieloletnie doświadczenie w tworzeniu sklepów internetowych. Do tego oferujemy kompleksową obsługę począwszy od zaprojektowania grafiki, zakodowania po przygotowanie treści, zdjęcia produktowe, filmy instruktażowe oraz wsparcie pozycjonerskie. Do tego służymy też radą przy funkcjonowaniu na rynkach zachodnioeuropejskich, ze szczególnym uwzględnieniu obszarów niemieckojęzycznych.

TWORZENIE SKLEPU INTERNETOWEGO, OD CZEGO ZACZĄĆ

Proponujemy przejść od ogółu do szczegółu, prezentując garść przydatnych informacji, które pozwolą Ci zorientować się w podstawach niezbędnych przy tworzeniu Twojego sklepu internetowego.

1. Prestashop, WooCommerce

Projektowanie sklepów internetowych opieramy głównie o oprogramowanie PrestaShop i Woocommerce. To rozbudowane środowisko z dużą ilością towarzyszącego oprogramowania i modułów pozwalających dopasować Twój biznes do już istniejących rozwiązań na rynku, czy to w postaci programów księgowo-magazynowych, czy to w modułach spójnych z firmami kurierskimi, płatnościami online, z obszaru seo, integracji z social media, platformami sprzedażowymi allegro, amazon czy też marketingu i wsparcia pozakupowego.

2. Moduły rabatowo-lojalnościowe

Nasze systemy sprawdzają się w przypadku klienta detalicznego jak i hurtowego. Systemy rabatowo-lojalnościowe pozwalają na elastyczne relacje między biznesowymi partnerami oraz klientami indywidualnymi. Definiują odpowiednie grupy rabatowe czy to na konkretny produkt czy tez grupę asortymentową. Rabaty można przypisywać kwotowo lub procentowo. Również klientów można segregować ze względu na różne wysokości rabatów.

3. Eksport i import danych w sklepie

Tworząc sklep internetowy oferujemy możliwość przeniesienia treści i produktów z Twojego dotychczasowego sklepu na nowoprojektowany, dzięki temu oszczęsz czas i przyspieszasz oddanie gotowego sklepu.

4. Integracja sklepu internetowego z systemami księgowo-magazynowymi

Można zintegrować Twoje sklepy internetowe z systemami księgowo-magazynowymi np. z Subiektem, Symfonią, Wapro, Navireo oraz z praktycznie wszystkimi ogólnodostępnymi formami płatności online od paypala po przelewy24, payu czy paynow. Każdy szanujących się twórca oprogramowania peryferyjnego związanego z funkcjonowaniem sklepów ma w swoich integracjach uwzględniony system PrestaShop.

5. Multistore i wielojęzyczne sklepy internetowe w jednym panelu

PrestaShop pozwala w formule multistore zarządzać wieloma sklepami w jednym panelu, usprawniając tym samym prace administratora i prowadzenia stanów magazynowych. Różnicowanie cen towarów i usług w zależności od grupy odbiorców lub klientów, prowadzenie różnych sklepów internetowych obsługujących różne waluty i wersje językowe, dzięki czemu otwierają się nowe rynki zbytu w ramach tej samej marki, ale z wykorzystaniem np. innego brandu. Dotyczy to też obsługi w wielu walutach i np. różnicowaniem cen.

6. Wyszukiwarka i wylistowywarka

Rozbudowana wyszukiwarka i wylistowywarka pozwala na czytelna formułę poruszania się w gąszczu różnorakich produktów niezależnie od branży i oferowanego rodzaju asortymentu i tak zarówno kwestie rozmiarów, wagi, ilości czy przedziałów cenowych mogą być uwzględniane dla wygody kupującego w Twoim sklepie internetowym.

7. Zewnętrzne platformy e commerce

Sklepy internetowe projektowane na PrestaShop pozwalają na integrację z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi począwszy od rodzimych; Allegro, Ceneo, Skąpiec, Nokaut, Okazje, Empik i wiele innych.

8. Pozycjonowanie i seo

Przyjazne adresy url, wsparcie i optymalizacje seo. Tagowanie produktów Liczne moduły ułatwiające obsługę ww działań.

9. Obsługa klienta i zamówień

Wystawianie faktur, do pobrania jako PDF, zarządzanie zamówieniami, newsletter, śledzenie przesyłki, powiadomienia sms, obsługa kodów kreskowych.

10. Inne

System komentarzy, analizy zamówień, banery, dodatkowa prezentacja produktów, analiza porzuconych koszyków, komunikatory i social media.

Jak zaplanować sklep, od czego zacząć by nie popełnić błędów dowiesz się w naszym artykule "projektowanie stron internetowych", gdzie dokładnie omawiamy krok po kroku co należy zrobić by zwiększyć prawdopodobieństwo stworzenia skutecznej strony internetowej, takiej, która będzie przynosiła zyski i sprawdzała się na rynku.


sklep internetowy e commerce prestashop

STWORZENIE SKLEPU INTERNETOWEGO

to proces. Wymagający zaangażowania zarówno wykonawcy jak i docelowego użytkownika.

Profesjonalny sklep internetowy by był efektywny zaczyna się od procesu analizy stanu obecnego, oferowanych produktów, konkurencji i otoczenia biznesowego. To na styku tych obszarów kształtujemy razem z Twoim przyszły wizerunek i funkcjonalności. Wiele z nich zostało wymienionych w powyższych punktach. Są jednak działania nie objęte standardowymi modułami.

Indywidualne moduły sklepowe

Specyfika wielu branż jak i unikalne potrzeby właścicieli czy administracji powodują, że standardowe schematy postępowania wymykają się ogólnodostępnym modułom w oprogramowaniu open source. Dlatego możemy stworzyć dedykowane rozwiązania czy to od zera czy też przebudowujące posiadane oprogramowanie, ma to często nierozerwalny związek z dodatkowymi kosztami, mogącymi być jednak uzasadnionymi jeżeli znacznie usprawniają funkcjonowanie sklepu internetowego.

Prestashop, WooCommerce

Wykorzystywane przez nas oprogramowanie PrestaShop i WooCommerce to nie jedyne, ale niewątpliwie najpopularniejsze rozwiązanie z obszaru darmowego systemu sklepowego. Szerokie zaplecze w postaci społeczności rozwijającej ten system pozwala skorzystać ze sprawdzonych elementów jak również liczyć na międzynarodowe wsparcie techniczne wielu osób i firm mających doświadczenie w projektowaniu sklepów internetowych.

tworzenie sklepów internetowych

E sklep to w znaczne wsparcie, ale też i czasami główne źródła funkcjonowania wielu biznesów, dlatego warto by był nie tylko sprawny od strony technicznej, ale też posiadał indywidualny projekt szaty graficznej. Na tyle na ile to możliwe, albowiem specyfika sklepów internetowych powoduje, że niektóre elementy powinny być intuicyjne i wynikać z dotychczasowych doświadczeń klientów. To tym bardziej utrudnia tworzony projekt graficzny, ale i daje satysfakcje, gdy tworzymy skuteczne narzędzie pozwalające odnaleźć się pośród konkurencyjnych rozwiązań.

Indywidualna szata graficzna

Projekt sklepu internetowego z jednej strony musi spełniać standardy jakie dotyczą struktury. Obowiązkowe elementy typu koszyk i jego dostępność/widoczność, prezentacja produktów, etapowość postępowania składają się na niezbędną podstawę, która pozwala by twój biznes internetowy był zrozumiały dla Klientów, by nie mieli problemów z jego obsługą, dlatego musi odnosić się do sprawdzonych rozwiązań, które klienci już znają.

Z drugiej strony budowanie sklepu internetowego powinno uwzględniać indywidualny charakter, dający się zapamiętać i budzić pozytywne emocje. Dlatego od projektu graficznego powinniśmy wymagać połączenia tych żywiołów; znanej powtarzalności i unikalności przekazu.


Najczęstsze pytania

Nieograniczona ilość produktów w sklepie internetowym to pewne uproszczenie. Dla 90% bizensów online owszem, zaproponowane platformy są wystarczające, jednak nawet w przypadku małego i średniego sklepu są sytuacje, w których występuję np. 200 tyś. produktów, pobieranych np. z różnych kooperujących hurtowni i zewnętrznych baz danych. Żeby zachować sprawne zarządzanie danymi wymagana jest dedykowana jednostka (serwer) a w uzasadnionych przypadkach wymagane jest odpowiednie przystosowanie platformy lub jej dedykowana wersja.

Pozycjonowanie sklepów internetowych jak zacząć? Nawet najlepiej zaprojektowany sklep internetowy należy spopularyzować w internecie. Wiele działań można wykonać samodzielnie, nierzadko skuteczniej aniżeli firmy trzecie. Nie jest tajemnicą, że odnośniki do Twojego sklepu internetowego są podstawą budowy pozycji. Trzeba jednak zwracać uwagę na ich wartość by były to najlepiej serwisy branżowe o wysokiej pozycji w sieci. Treści powinny być czymś więcej aniżeli jedną frazą, najlepiej w postaci kompletnego artykułu.

Jak wygląda rozwój sklepu internetowego? Własny sklep internetowy to nie tylko sprzedaży online konkretnych produktów, ale i forma komunikacji z klientem, opieka posprzedażowa, pozyskiwanie nowych klientów i zmiany, które wynikają z wniosków jakie niosą ww zadania. Dopasowując się do oczekiwań klienta niejednokrotnie zmieniamy swój model biznesowy, wygląd sklepu czy prezentacji produktów bowiem początkowe założenia nieobejmujące bezpośredniej sprzedaży internetowej w zderzeniu z rzeczywistością wymuszają szereg działań na bieżąco reagujących na zmieniające się oczekiwania klienta.

Zapraszamy do współpracy.

Bikeee
Bikeee
Świat elektryczny, nowoczesnych rowerów wspiera równie dynamiczny wizerunek. Mocno uzdjęciowiony z żywym soczystym niebieskim kolorem nie pozostawia wątpliwości co charakteru przekazu, który dodatkowo wzmocniony prostymi nagłówkami łatwo prowadzi internautę po swojej zawartości. Odpowiednio dobrane fotografie budują odpowiedni entourage i klimat wokół prezentowanych produktów, te podzielone na kilka rodzin w czytelny sposób nawigują nas między poszczególnymi wariantami.
Mineralia
Mineralia
W świecie skał i minerałów pozwala odnaleźć się sklep internetowy dedykowany tejże branży. Łatwa i czytelna nawigacja, podobnie z graficznymi przyległościami, mają nie dominować nad zdjęciami produktów, bowiem to zdjęcia są clou sprawy, magnesem przyciągającym wzrok i będącym głównym prosprzedażowym czynnikiem. Jedynie delikatne szarości przełamują monotonna biel, jako dopełnienie tu i ówdzie odcinając poszczególne bloki informacji od siebie. Ciepło ziemiste elementy w logo i niektórych nawigacyjnych punktach dosmaczają i podkreślają szczególnych charakter tychże punktów.
The Droshkoov Theatre
The Droshkoov Theatre
"Teatr swój widzę ogromny..." taka też i była praca nad stroną zielonogórskiego teatru. Od subtelnego acz charakternego wizerunku po system rezerwacji miejsc i biletów na sali wraz z weryfikacja i skanowaniem biletów smartfonem. Po drodze ocierając się o rafy estetycznej materii, które zawsze ze względu na swą niedoskonałość warte byłyby być udoskonalone. Walka wizerunku z informacją zaoowocowała mariażem czerni i czerwieni, nadając dynamiki w mrocznym jak sala, podczas spektaklu, otoczeniu. Duże przestrzenie, poprzetykane ujednoliconymi w stylu zdjęciami porządkują przekaz i dodają mu ekskluzywnego rozmachu, jaki można osiągnąć w każdej branży, jednakże ta artystyczna jest wyjątkowo wdzięczna.
Waldemaro
Waldemaro
Mocno metalowa zawartość oferty dodatkowo wzmocniona szarościami i przełamującym schemat tłem w banerze górnym tworzy przestrzenny charakter prezentacji, do tego uwypuklonej trójwymiarowym ujęciem produktów w górnych rejestrach strony nieco zmienia optykę i zachęca do przewijania strony, gdzie poza standardową ofertą tekstową są też kolejne zdjęcia, które dla znających branżę są rozpoznawalnym znakiem. Zdjęcia również utrzymane w kolorach szarości by oddać jednolity, mocny charakter przekazu. 
Grupa KIM
Grupa KIM
Minimalistyczna w wyrazie strona www grupy zajmującej się szeroko pojętą ofertą aut ze stajni VW i Skody oraz usług. Czwórpodział na stronie bardziej obrazuje zestawienie ze względu na zakres oferty aniżeli geograficzną lokalizację, choć i to została oznaczona. Każdy dział symbolicznie reprezentuje zdjęcie, będące wspólnym, graficznym mianownikiem dla każdego obszaru oraz szczegółowe menu dostępne po kliknięciu, w którym każdy link prowadzi do niezależnej strony. Ciemne kolory półprzeźroczystej apli uwypuklają nazwę działu i czynią stronę mniej krzykliwą.