Budowa stron internetowych
Jeżeli poszukujesz informacji jak powinno budować się strony internetowe bo jesteś niezadowolony ze swojej obecnej strony lub potrzebujesz wykonać nową witrynę to dobrze trafiłeś! Od 2002 roku zajmujemy się budową i programowaniem stron internetowych i chętnie przeprowadzimy Ciebie przez ten proces.
Dla kogo jest ta strona?
To nie łatwe, uświadomić sobie, że w znakomitej większości przypadków strona internetowa nie jest dla Ciebie czy projektanta/programisty, ale dla Twoich odbiorców i klientów. Dlatego budowanie odpowiednich mechanizmów na stronie nie powinno polegać na prezentacji umiejętności grafika czy programisty, ale też nie powinno być zbytnio nacechowane indywidualnymi potrzebami zleceniodawcy, szczególnie w zakresie technologii i wizerunku przyszłej strony. Stety lub nie, jeżeli grupa docelowa żąda żółtych pasków na czerwonym tle, to wskazanym będzie takowe umieścić Oczywiście należy podnosić poprzeczkę i stawiać ją minimalnie wyżej niż można by wnioskować ze średniej oczekiwań, ale mocne jej przesunięcie będzie przeciwskuteczne.
Doświadczenie zleceniodawcy
Mało, którą firmę stać finansowo i mentalnie na badania segmentów swoich odbiorców. Najczęściej decyzje podejmowane są na bazie doświadczenia i intuicji zleceniodawcy z mocnym wsparciem z naszej strony. I nie jest to złe rozwiązanie, bowiem nieprawidłowo przeprowadzone badanie to znaczny koszt i nieefektywna strategia. Dlatego im większe doświadczenie osoby zainteresowanej, wsparte "otwartą głową" tym lepszy rezultat końcowy. Idealną sytuacją jest, gdy spojrzenie strategiczne na firmę łączy się z codzienną taktyką i rutyna w komunikacji Klienta ze swoimi Klientami. Wówczas można weryfikować założenia o dotychczasową praktykę. Ten etap koncepcyjny jest często niezauważany i niedoceniany, a to od jakości wymiany myśli zależy powodzenie przyszłego projektu.
Badania użyteczności strony - UX
W zakresie ergonomii przekazu chodzi o to by dać odbiorcy nie to czego chce, ale czego potrzebuje. To pozornie "gryzie" się z założeniami z wcześniejszych podpunktów, ale tylko pozornie. Chodzi bowiem o percepcję użytkownika, która jest ograniczona, do tego rządzi się specyficznymi prawami. Dla przykładu Europejczycy i szeroko pojęte kraje kultury Zachodu "czytają" zamknięte przestrzenie kartki czy ekranu, od lewego górnego ekranu do prawego dolnego. Oznacza to, że najważniejsze elementy powinny znaleźć się w... lewym górnym rogu. Tak konstruuje się nie tylko strony na których w tym miejscu widnieje na ogół logo i nazwa firmy, ale też układ zegarów i mierników na tablicach w elektrowniach atomowych czy innych miejsca nadzoru z dużą ilością informacji.
Obecna technologia pozwala mierzyć ruchy gałki ocznej i to jak wzrok "biegał" po stronie. Praktyczne badanie potwierdzają ww zachowanie użytkowników, dlatego względna znajomość zagadnie z obszaru UX jest niezmiernie przydatna przy budowie stron internetowych, ale jak to zwykle bywa, dawkowanie stanowi o tym czy coś jest lekiem czy trucizną.
Cele strony internetowej
To z jednej strony niby oczywiste, że strona powinna zwiększać dobrostan firmy i przysparzać dochody, ale różne są drogi osiągania tego celu. Dwie podobne firmy, reprezentujące tą samą branżę mogą mieć zupełnie różne strategię i w jednym przypadku strona może być wsparciem grupy handlowców odwiedzających swoich Klientów w drugim przypadku to mocno reklamowany w internecie cennik towarów/usług ze wsparciem pozycjonerskim.
Zatem na etapie budowania strony internetowej należy umiejscowić stronę w dalekosiężnej strategii firmy i nierzadko ustawić ją w centrum działań.
Zwykły programista nie wystarczy
Powyższy przykład odsłania kwestię uzmysłowienia sobie, że w przypadku tworzenia skutecznej strony internetowej "zwykły programista" czy też ambitny student informatyki może nie wystarczyć. Rozumienie przepływów informacyjnych w firmie jak również lokowanie firmy w otoczeniu biznesowym i odpowiednia tych danych interpretacja jest niezbędna do podejmowania efektywny decyzji i strony, która zmierzy się skutecznie na rynku z konkurencją i oczekiwaniami klientów.
Potrzebna jest wiedza, doświadczenie i otwartość na ciągle zmieniające się technologie i trendy w obszarze marketingu internetowego, a to może zapewnić tylko doświadczony partner. Czy można mieć tanie strony www bez utraty jakości?