Budowa stron internetowych

Jeżeli poszukujesz informacji jak powinno budować się strony internetowe bo jesteś niezadowolony ze swojej obecnej strony lub potrzebujesz wykonać nową witrynę to dobrze trafiłeś! Od 2002 roku zajmujemy się budową i programowaniem stron internetowych i chętnie przeprowadzimy Ciebie przez ten proces.

Budowa stron internetowych inżynier przed komputerem z młotkiem

Dla kogo jest ta strona?

To nie łatwe, uświadomić sobie, że w znakomitej większości przypadków strona internetowa nie jest dla Ciebie czy projektanta/programisty, ale dla Twoich odbiorców i klientów. Dlatego budowanie odpowiednich mechanizmów na stronie nie powinno polegać na prezentacji umiejętności grafika czy programisty, ale też nie powinno być zbytnio nacechowane indywidualnymi potrzebami zleceniodawcy, szczególnie w zakresie technologii i wizerunku przyszłej strony. Stety lub nie, jeżeli grupa docelowa żąda żółtych pasków na czerwonym tle, to wskazanym będzie takowe umieścić Oczywiście należy podnosić poprzeczkę i stawiać ją minimalnie wyżej niż można by wnioskować ze średniej oczekiwań, ale mocne jej przesunięcie będzie przeciwskuteczne.

Doświadczenie zleceniodawcy

Mało, którą firmę stać finansowo i mentalnie na badania segmentów swoich odbiorców. Najczęściej decyzje podejmowane są na bazie doświadczenia i intuicji zleceniodawcy z mocnym wsparciem z naszej strony. I nie jest to złe rozwiązanie, bowiem nieprawidłowo przeprowadzone badanie to znaczny koszt i nieefektywna strategia. Dlatego im większe doświadczenie osoby zainteresowanej, wsparte "otwartą głową" tym lepszy rezultat końcowy. Idealną sytuacją jest, gdy spojrzenie strategiczne na firmę łączy się z codzienną taktyką i rutyna w komunikacji Klienta ze swoimi Klientami. Wówczas można weryfikować założenia o dotychczasową praktykę. Ten etap koncepcyjny jest często niezauważany i niedoceniany, a to od jakości wymiany myśli zależy powodzenie przyszłego projektu.

Badania użyteczności strony - UX

W zakresie ergonomii przekazu chodzi o to by dać odbiorcy nie to czego chce, ale czego potrzebuje. To pozornie "gryzie" się z założeniami z wcześniejszych podpunktów, ale tylko pozornie. Chodzi bowiem o percepcję użytkownika, która jest ograniczona, do tego rządzi się specyficznymi prawami. Dla przykładu Europejczycy i szeroko pojęte kraje kultury Zachodu "czytają" zamknięte przestrzenie kartki czy ekranu, od lewego górnego ekranu do prawego dolnego. Oznacza to, że najważniejsze elementy powinny znaleźć się w... lewym górnym rogu. Tak konstruuje się nie tylko strony na których w tym miejscu widnieje na ogół logo i nazwa firmy, ale też układ zegarów i mierników na tablicach w elektrowniach atomowych czy innych miejsca nadzoru z dużą ilością informacji.
Obecna technologia pozwala mierzyć ruchy gałki ocznej i to jak wzrok "biegał" po stronie. Praktyczne badanie potwierdzają ww zachowanie użytkowników, dlatego względna znajomość zagadnie z obszaru UX jest niezmiernie przydatna przy budowie stron internetowych, ale jak to zwykle bywa, dawkowanie stanowi o tym czy coś jest lekiem czy trucizną.

Budowa stron internetowych eyetracking 1 Budowa stron internetowych eyetracking 2

Cele strony internetowej

To z jednej strony niby oczywiste, że strona powinna zwiększać dobrostan firmy i przysparzać dochody, ale różne są drogi osiągania tego celu. Dwie podobne firmy, reprezentujące tą samą branżę mogą mieć zupełnie różne strategię i w jednym przypadku strona może być wsparciem grupy handlowców odwiedzających swoich Klientów w drugim przypadku to mocno reklamowany w internecie cennik towarów/usług ze wsparciem pozycjonerskim.

Zatem na etapie budowania strony internetowej należy umiejscowić stronę w dalekosiężnej strategii firmy i nierzadko ustawić ją w centrum działań.

Zwykły programista nie wystarczy

Powyższy przykład odsłania kwestię uzmysłowienia sobie, że w przypadku tworzenia skutecznej strony internetowej "zwykły programista" czy też ambitny student informatyki może nie wystarczyć. Rozumienie przepływów informacyjnych w firmie jak również lokowanie firmy w otoczeniu biznesowym i odpowiednia tych danych interpretacja jest niezbędna do podejmowania efektywny decyzji i strony, która zmierzy się skutecznie na rynku z konkurencją i oczekiwaniami klientów.
Potrzebna jest wiedza, doświadczenie i otwartość na ciągle zmieniające się technologie i trendy w obszarze marketingu internetowego, a to może zapewnić tylko doświadczony partner. Czy można mieć tanie strony www bez utraty jakości?

Lago Apartamenty
Lago Apartamenty
Niezwykłe miejsce w obfitującym w naturę entourage'u oferuje za pomocą schludnej strony możliwość skorzystania z oferowanych dobrodziejstw. Strona to przede wszystkim mechanizm rezerwacji i zamawiania noclegów z oczywistym zapoznaniem się z ofertą pokoi i okolicznych atrakcji. Nieprzegadana, skoncentrowana na celu strona łatwo prowadzi internautę przez swoją zawartość czytelnie otwierając proponowane możliwości. Okoliczne atrakcje zaprezentowana w formie bloga osiągalne są przez stronę, ale bez narzucania treści, które są dopełniające.
Grupa Dombek
Grupa Dombek
Witamy w cyfrowym kalejdoskopie rozrywki, gdzie każdy pixel pulsuje energią niezapomnianych chwil. Ta strona to nie tylko witryna - to portal do świata, gdzie szara codzienność ustępuje miejsca ferii barw i emocji. Już od pierwszego spojrzenia jesteśmy wciągani w wir możliwości, z intrygującym wezwaniem do odkrycia "nowego wymiaru rozrywki" unoszącym się nad panoramą kuszącego baru. To zaproszenie do podróży przez labirynt doznań, gdzie każde zdjęcie w mozaikowej galerii to okno do innego uniwersum zabawy. Od magicznych świateł oprawy muzycznej, przez uśmiechy zatrzymane w kadrze fotobudki, aż po bajkowe dekoracje - każdy element tej digitalnej układanki obiecuje transformację zwykłego w nadzwyczajne. 
AMDevelopment
AMDevelopment
Cyfrowa symfonia architektury i designu - tak jawi się strona AM Development. To wirtualna brama do świata nowoczesnych inwestycji, gdzie każdy pixel opowiada historię komfortu i elegancji. Strona główna, niczym imponujący hol, wita gości panoramą możliwości mieszkaniowych. Scrollując w dół, odkrywamy kolejne akordy wizualnej opowieści - ikonograficzne nuty zalet, fotografie-obrazy malujące przyszłe domy, aż po finałową kodę zachęcającą do kontaktu. Stonowane barwy tworzą tło dla czerwonych akcentów, jak błysk latarni morskiej prowadzącej do bezpiecznej przystani. To nie tylko strona - to cyfrowy poemat o domu marzeń, zaklęty w responsywną formę internetowej galerii.
MOPS Zielona Góra
MOPS Zielona Góra
Niełatwa próba zmierzenia się z rozległą materią informacyjną urzędu co do którego treści należało uwzględnić mobilność odbiorców i łatwość nawigacji. Wykorzystanie akordeonowych menu i graficzno-skrótowej nawigacji wspartej ujednoliceniem kolorystycznym uporządkowało oraz uwspółcześniło przekaz. Kolorystyka schludna z akcentami żółtego koloru jako motywu przewodniego miasta i województwa doskonale odnalazła się w podkreślaniu aktywnych punktów na stronie. Wzmocnione kluczowym zdjęciem alegorycznie podsumowującym zadania ośrodka.
Sklep Młodzi Artyści
Sklep Młodzi Artyści
Strona pozbawiona celowo grafiki. Absolutna koncentracja na produkcie będącym utworami muzycznymi. Możliwość odsłuchania krótkich zajawek, a docelowo pobranie zamówionego utwory w postaci pliku. Absolutny minimalizm i koncentracja na sednie sklepu. Muzyka i dźwięki we wszelkich odmianach poukładane w dwupoziomowe, równoległe merytorycznie, menu. Asceza grafiki wynika m.in. z różnorodności okładek, które nieprzytłumione wchodzą na pierwszy plan, stanowiąc przy tym estetyczny przerywnik i ozdobę.