Budowa stron internetowych

Jeżeli poszukujesz informacji jak powinno budować się strony internetowe bo jesteś niezadowolony ze swojej obecnej strony lub potrzebujesz wykonać nową witrynę to dobrze trafiłeś! Od 2002 roku zajmujemy się budową i programowaniem stron internetowych i chętnie przeprowadzimy Ciebie przez ten proces.

Dla kogo jest ta strona?

To nie łatwe, uświadomić sobie, że w znakomitej większości przypadków strona internetowa nie jest dla Ciebie czy projektanta/programisty, ale dla Twoich odbiorców i klientów. Dlatego budowanie odpowiednich mechanizmów na stronie nie powinno polegać na prezentacji umiejętności grafika czy programisty, ale też nie powinno być zbytnio nacechowane indywidualnymi potrzebami zleceniodawcy, szczególnie w zakresie technologii i wizerunku przyszłej strony. Stety lub nie, jeżeli grupa docelowa żąda żółtych pasków na czerwonym tle, to wskazanym będzie takowe umieścić Oczywiście należy podnosić poprzeczkę i stawiać ją minimalnie wyżej niż można by wnioskować ze średniej oczekiwań, ale mocne jej przesunięcie będzie przeciwskuteczne.

Doświadczenie zleceniodawcy

Mało, którą firmę stać finansowo i mentalnie na badania segmentów swoich odbiorców. Najczęściej decyzje podejmowane są na bazie doświadczenia i intuicji zleceniodawcy z mocnym wsparciem z naszej strony. I nie jest to złe rozwiązanie, bowiem nieprawidłowo przeprowadzone badanie to znaczny koszt i nieefektywna strategia. Dlatego im większe doświadczenie osoby zainteresowanej, wsparte „otwartą głową” tym lepszy rezultat końcowy. Idealną sytuacją jest, gdy spojrzenie strategiczne na firmę łączy się z codzienną taktyką i rutyna w komunikacji Klienta ze swoimi Klientami. Wówczas można weryfikować założenia o dotychczasową praktykę. Ten etap koncepcyjny jest często niezauważany i niedoceniany, a to od jakości wymiany myśli zależy powodzenie przyszłego projektu.

Badania użyteczności strony – UX

W zakresie ergonomii przekazu chodzi o to by dać odbiorcy nie to czego chce, ale czego potrzebuje. To pozornie „gryzie” się z założeniami z wcześniejszych podpunktów, ale tylko pozornie. Chodzi bowiem o percepcję użytkownika, która jest ograniczona, do tego rządzi się specyficznymi prawami. Dla przykładu Europejczycy i szeroko pojęte kraje kultury Zachodu „czytają” zamknięte przestrzenie kartki czy ekranu, od lewego górnego ekranu do prawego dolnego. Oznacza to, że najważniejsze elementy powinny znaleźć się w… lewym górnym rogu. Tak konstruuje się nie tylko strony na których w tym miejscu widnieje na ogół logo i nazwa firmy, ale też układ zegarów i mierników na tablicach w elektrowniach atomowych czy innych miejsca nadzoru z dużą ilością informacji.
Obecna technologia pozwala mierzyć ruchy gałki ocznej i to jak wzrok „biegał” po stronie. Praktyczne badanie potwierdzają ww zachowanie użytkowników, dlatego względna znajomość zagadnie z obszaru UX jest niezmiernie przydatna przy budowie stron internetowych, ale jak to zwykle bywa, dawkowanie stanowi o tym czy coś jest lekiem czy trucizną.

Cele strony internetowej

To z jednej strony niby oczywiste, że strona powinna zwiększać dobrostan firmy i przysparzać dochody, ale różne są drogi osiągania tego celu. Dwie podobne firmy, reprezentujące tą samą branżę mogą mieć zupełnie różne strategię i w jednym przypadku strona może być wsparciem grupy handlowców odwiedzających swoich Klientów w drugim przypadku to mocno reklamowany w internecie cennik towarów/usług ze wsparciem pozycjonerskim.

Zatem na etapie budowania strony internetowej należy umiejscowić stronę w dalekosiężnej strategii firmy i nierzadko ustawić ją w centrum działań.

Zwykły programista nie wystarczy

Powyższy przykład odsłania kwestię uzmysłowienia sobie, że w przypadku tworzenia skutecznej strony internetowej „zwykły programista” czy też ambitny student informatyki może nie wystarczyć. Rozumienie przepływów informacyjnych w firmie jak również lokowanie firmy w otoczeniu biznesowym i odpowiednia tych danych interpretacja jest niezbędna do podejmowania efektywny decyzji i strony, która zmierzy się skutecznie na rynku z konkurencją i oczekiwaniami klientów.
Potrzebna jest wiedza, doświadczenie i otwartość na ciągle zmieniające się technologie i trendy w obszarze marketingu internetowego, a to może zapewnić tylko doświadczony partner. Czy można mieć tanie strony www bez utraty jakości?

zapytaj o wycenę

Chopina 13

Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów takoż i tutaj zdjęcia najlepiej sprzedają oferowaną inwestycję. Rozłożone systematycznie, poprzetykane słowną merytoryką nadają ogólny, spójny charakter przekazowi o unikalności oferty.

Dębowe Zacisze

Przestrzenna, schludna oferta mieszkaniowej inwestycji w jasny sposób przedstawiająca posiadane lokale. Funkcjonalność nade wszystko i jej podporządkowana jest struktura i dopełniająca, wynikająca z logo, grafika.

Marba fmcg

Celowa maskunilizacja wyglądu strony, ma na celu odróżnienie jej od szeregu szablonowych, stechnicyzowanych stron branż pokrewnych. Łagodne zaokrąglenia, luki, żywa kolorystyka nadaje dynamiki w odbiorze przez internautów.

Folkpool

Sklep internetowy w zbliżonym do 3D układzie banera głównego, nadaje głębi i już ten tylko element wystarcza by wraz z niebieskimi akcentami nadać zapamiętywalny charakter stronie. Pozostała zawartość strony współgra w warstwie kolorystycznej jak i układu, czy to aktywnymi elementami czy też umiejscowienia no i czcionka, odbiegająca od większości konkurencyjnych firm, która ma za zadanie zapaść swym stylem pamięć a tym samym całego sklepu.

Bikeee

Świat elektryczny, nowoczesnych rowerów wspiera równie dynamiczny wizerunek. Mocno uzdjęciowiony z żywym soczystym niebieskim kolorem nie pozostawia wątpliwości co charakteru przekazu, który dodatkowo wzmocniony prostymi nagłówkami łatwo prowadzi internautę po swojej zawartości. Odpowiednio dobrane fotografie budują odpowiedni entourage i klimat wokół prezentowanych produktów, te podzielone na kilka rodzin w czytelny sposób nawigują nas między poszczególnymi wariantami.

Hillux

Modernistyczne spojrzenie na prezentację szerokiego zakresu działań firmy. Schematyczna struktura firmy nawiguje po ofercie zarówno w sposób funkcjonalny jak i poprzez związanych z nią menadżerów. Całość utrzymana w związanych z logo kolorach, tworzących kojącą atmosferę i przyjazny przekaz. Ten ostatni wzmocniony infografikami, które odnosząc się do kluczowych przewag konkurencyjnych i walorów informacyjnych pozwalają jednym rzutem oka na ocenę oferowanych warunków współpracy.

CePoBe

Łagodny charakter przekazu, mającego przybliżyć terapeutyczne walory oferty, oparty jest o czytelne jasne przestrzenie z delikatnymi pozytywnymi, pomarańczowymi akcentami. Dominujący baner główny z filmem i werbalnym przekazem terapeuty odkrywa kluczowe walory zawartości strony bez potrzeby jej analizy, ta jednak może wykorzystać zawartą infografikę lub poprzez klasyczną, hierarchiczną nawigację.

Mineralia

W świecie skał i minerałów pozwala odnaleźć się sklep internetowy dedykowany tejże branży. Łatwa i czytelna nawigacja, podobnie z graficznymi przyległościami, mają nie dominować nad zdjęciami produktów, bowiem to zdjęcia są clou sprawy, magnesem przyciągającym wzrok i będącym głównym prosprzedażowym czynnikiem. Jedynie delikatne szarości przełamują monotonna biel, jako dopełnienie tu i ówdzie odcinając poszczególne bloki informacji od siebie. Ciepło ziemiste elementy w logo i niektórych nawigacyjnych punktach dosmaczają i podkreślają szczególnych charakter tychże punktów.

The Droshkoov Theatre

Teatr swój widzę ogromny… taka też i była praca nad stroną zielonogórskiego teatru. Od subtelnego acz charakternego wizerunku po system rezerwacji miejsc i biletów na sali wraz z weryfikacja i skanowaniem biletów smartfonem. Po drodze ocierając się o rafy estetycznej materii, które zawsze ze względu na swą niedoskonałość warte byłyby być udoskonalone. Walka wizerunku z informacją zaoowocowała mariażem czerni i czerwieni, nadając dynamiki w mrocznym jak sala, podczas spektaklu, otoczeniu. Duże przestrzenie, poprzetykane ujednoliconymi w stylu zdjęciami porządkują przekaz i dodają mu ekskluzywnego rozmachu, jaki można osiągnąć w każdej branży, jednakże ta artystyczna jest wyjątkowo wdzięczna.

Dziedziniec Nowy Świat

Z jednej strony jest to prosta strona wizytówkowa z drugiej system rezerwacji i interakcji z klientem. Ciekawe przedsięwzięcie ujęte w stechnicyzowane ramy dotyczy wydarzeń z obszaru kultury, ale pod patronatem instytucji finansowych, stąd asceza w projekcji artystycznych wizji, nad którą przedłożona została funkcjonalność.

Głosowanie Elektroniczne

Skoncentrowana na informacji, turbo klarowna strona z merytorycznym przekazem. Słowo stanowi tu podstawę, szlachetnie ociosane i nie zepsute symboliczną grafiką, oddającą sedno przekazu. Jako, że grupa docelowa nie potrzebuje estetycznych, podprogowych wabików, przekaz tekstowy dominuje nad warstwą wizualną.

Cool Scooter

Dynamika sklepu podkreślona asymetrycznymi elementami graficznymi, utrzymana w ciekawej kombinacji kolorystycznej dzięki użytemu turkusowi, nie dającej się zamknąć w prostych schematach czy skojarzeniach, a poprzez to budującej własny charakter i ślad w pamięci odbiorcy.

ATE Zbąszyń

Ciemna kolorystka strony i żywe niebieskie akcenty wyłaniające się z mroku, dopełnione lekko wyciemnionym filmem, który ma zwracać uwagę na hasło i przycisk wzywający do akcji. Nie jest to co prawda branża dla każdego, ale firma jest już na etapie umacniania przestrzeni marketingowej wokół, stąd zdecydowane kolory i minimalizm sprowadzony do kluczowych informacji.

Waldemaro

Mocno metalowa zawartość oferty dodatkowo wzmocniona szarościami i przełamującym schemat tłem w banerze górnym tworzy przestrzenny charakter prezentacji, do tego uwypuklonej trójwymiarowym ujęciem produktów w górnych rejestrach strony nieco zmienia optykę i zachęca do przewijania strony, gdzie poza standardową ofertą tekstową są też kolejne zdjęcia, które dla znających branżę są rozpoznawalnym znakiem. Zdjęcia również utrzymane w kolorach szarości by oddać jednolity, mocny charakter przekazu. 

Visit Zielona Góra

Portal turystyczny w którego realizacji duży nacisk położony został na prezentację zdjęć i mechanizmów nawigacji opartych o interaktywną mapę. kafelkowych układ i dopełniające kolory miasta dopełniają wizerunek i estetyczny przekaz, który trwalej zapada w pamięć.

Indiyviduum guide

Strona wizytówkowa o sprecyzowanym charakterze komunikacji. Dyskretne i lekkie infografiki, konweniując z treścią budują zaufanie z odbiorcą. Sfera delikatnych, międzyludzkich interakcji została tu nieprzepłoszona nadmierną kolorystyką, która mogłaby nadawać określonych charakter przekazu, dekoncentrujący, szukających wsparcia internautów.

Autobroker

Zgrabna graficzna nakładka na system dystrybucji i rezerwacji aut salonowych (również naszego autorstwa). Animowany baner nadaje stronie dynamiki, obrazuje też kluczowe aspekty działalności, co przy skromnej ilości treści ubogaca przekaz. 

Medirent

Wypracowany czytelny system nawigacji i prezentacji produktów z akcentami kolorystycznymi na kluczowych elementach strony, nawiązujących do logo firmy. Duża czytelna czcionka i zdjęcia utrzymane w podobnej konwencji, nadają ofercie przejrzystości.

Dieselsystem

Usługi mechaniczno-motoryzacyjne zawężone do wąskiej dziedziny pomp i wtryskiwaczy, przedstawione zostały w elegancki, ekskluzywny sposób, pozwalający poczuć się klientom komfortowo i w opozycji do większości typowych ofert, pozostających w mocno warsztatowych ramach, z całym usmarowanym dobrodziejstwem inwentarza.

Grzyby Suszone

Klarowny przekaz, mocno pro produktowy bez nawiązań do nadużywanej leśnej stylistyki, jaka ma miejsce w tej branży, koncentruje się na sklepowym charakterze informacji nie ograniczając się wyłącznie do prostych skojarzeń z runem leśnym, a bardziej produkcyjnym charakterem.

La Bruxelloise

Artystyczny, odrysunkowy charakter ma na celu podkreślenie unikalnego podejścia firmy do przedmiotu swoich działań. Podkreślając ręczny, indywidualny charakter grafiki przenosimy przekonanie co do podobnego stylu pracy w przypadku głównego przedmiotu zainteresowania firmy, gdzie człowiek po obu stronach przedsięwzięcia jest twórcą i tworzywem.

Machonline

Prosty i szybki w użytkowaniu sklep o dedykowanym specjalistom, asortymencie. Stąd ascetyczna forma i odpowiednie nasycenie merytorycznymi informacjami, kosztem emocjonalnych grafik i impulsowych pokus, jakie są typowe dla odbiorcy indywidualnego.

Fach-Bud

Surowy w przekazie czarnobiałego przekazu, przełamany jest czerwonym dynamicznym akcentem, obrazującym zdecydowanie i energie firmy. Dodatkowym środkiem reklamowym jest film w górnym banerze, wieńczący i stanowiący znakomite podsumowanie zakresu prac jakie oferuje firma.

PTE ZG Journal

Wizytówkowa formuła odnaukowego przedsięwzięcia. Akademicka sztywność przełamana łagodnymi łukami bloków informacyjnych i nietypową kolorystyką, z jednej strony nie rażącą swą jaskrawością z drugiej dającą się zapamiętać ze względu na swoje nietypowe zestawienie.

Palisada Ogrodowa

Wykonana wraz z serią produktowych zdjęć, dzięki skontrowaniu białego tła zdjęć, szarym tłem strony pozwala na uwypuklenie ich na stronie i skupienie uwagi wyłącznie na pro sprzedażowych elementach sklepu. Minimalizm informacyjny ma na celu nie zamęczanie klienta innymi niż odproduktowymi danymi.

PKM International

Nietypowe, asymetryczne spojrzenie na prezentacje usług z obszaru około budowlanego. Mimo swego ciężkiego i prostego założenia w większości przypadków, tutaj udało się uzyskać artystyczny sznyt, nie tracąc na przekazie. Towarzyszące tekstom odpowiednie zdjęcia doskonale poszerzają zakres merytorycznych skromnego opisu. Do tego ciemne kolory wizualizacji nadają szlachetności i markowości.

Systemy hamulcowe

Korporacyjna w charakterze prezentacja głównych obszarów działania firmy, wzmocniona infografikami, które w estetyczniejszej, aniżeli tekst, formie przybliżają zarówno zakres geograficzny działalności firmy jak i obszary głównego działania od strony produktowej. Jako że sam produktu jako mało „wyjściowy”, grafika została sprowadzona do efektu końcowego przeznaczenia. 

Szmaragdowe wzgórze

Społeczna inicjatywa wspierająca działania za zakresu non profit, doskonale zobrazowana zdjęciem w banerze górnym, w którym mnogość osób i energia z nich emanująca odkrywa przed nami narzędzia działania. Całość zakomponowana w zielonogórskich barwach z charakterystycznym logo nawiązującym do faktu katolickiej proweniencji całego przedsięwzięcia. 

Playces

Strona internetowa o uniwersalnym graficznie charakterze, w strukturze poprzetykanej kluczowymi informacjami z akcentem na żywy zielony kolor i odsportowe elementy graficzne.

Bolf

Mocne, zdecydowane kolory i zdjęcia w polaroidowej estetyce to niemieckojęzyczna odsłona serwisu. Ciemna kolorystka stłitłerowej mody, przełamana niebieskimi akcentami, podkreślającymi kluczowe elementy nawigacyjne i informacyjne na stronie.

Optyk Lechna

Soczysty, ciepły wizerunek z dużym filmowym akcentem, podkreślającym rodzinny charakter firmy, ale też trwałość czynnika ludzkiego. Elegancki salon i profesjonalny sprzęt i doświadczona obsługa to wszystko zawarte w kilkuminutowej prezentacji. Żywe, ale nieagresywne kolory nadają wzmacniają przekaz świata barw, o który nierzadko walczy się w Optyk Lechna w imieniu jego klientów.

Equigrav

Kontaktowa wizytówka koncentrująca się na konkretnym, wąskim asortymencie. Czarny kolor tła ma uwypuklać zaprezentowane zdjęcia z oferty i realizacji. centrująca się na konkretnym, wąskim asortymencie. Czarny kolor tła ma uwypuklać zaprezentowane zdjęcia z oferty i realizacji.

Globcore Corp

Korporacyjna wizytówka okraszona filmem i lakonicznie podaną niezbędną ilością informacji, albowiem na ich podstawie ci, którzy mają wiedzieć wiedzą. Z tego też powodu strona jest osadzona w jasnym czytelnym środowisku i minimalistyczną ilością form graficznych. Jedyną estetyczną ekstrawagancją jest film w banerze na stronie głównej.

Oświetlenie Przemysłowe LED

Przejrzysta, przestrzenna, rozświetlona wizytówka skupiająca się na konkretnej usłudze/produkcie. Prosty przekaz i nierozbudowana formuła celowo ma nie rozpraszać odbiorcy niosąc w sobie myśl, że wiemy co robimy i koncentrujemy się na dokładnie tej pracy.

Avani

Inwestycje kapitałowe lubią spokój, stąd stonowane kolory i umiarkowane naszpikowanie grafiką strony prezentującej możliwości inwestycyjne w Europie Zachodniej. Elementy przygaszonego złota nadają nieco szlachetności, ale w jego dyskretnej nie rzucającej się mocno w oczy, formie. Szarości w tym kontekście dopełniają łagodność przekazu i nieco kierunkują na techniczny aspekt przedsięwzięcia.

Drukarnia Wielkoformatowa Noky

Skoro DUŻY format to i dużo przestrzeni zajmuje zajawka filmu w otoczeniu niebieskości z logo. Przestrzenie to clou przekazu.

Vip odszkodowania

Skierowana do wyższej półki klientów oferta o spersonalizowanym charakterze i wyjściu poza ramy standardowego przekazu. Ciemny kolor poprzetykany niebieskimi spokojnymi elementami, ma nadawać wagi problemom i ich niwelowaniu przez firmę.

Sypniewski

Strona firmowa podkreślająca korporacyjny charakter. Szlachetna czerń i dynamiczny film w tle dopełniają dyskretnego przekazu i podkreślają kluczowe hasło wraz z przyciskiem zapraszającym do współpracy. A to wszystko widoczne w górnych rejestrach strony dla każdego odwiedzającego.

Ludowa Zgora

Prezentacja nowo powstałej inwestycji, wraz z systemem do sprzedaży lokali, w przejrzystym mobilnym stylu z pomarańczowymi akcentami, nadającymi dynamicznej lekkości w oparciu o białe tło i rozświetlone wizualizacje.

Weterani Szermierki

Reprezentanci Polski w biało czerwonej odsłonie. Sportowa emerytura obfituje w uzdjęciowioną aktywność w sferze sportowej i organizacyjnej. Prosty blokowy układ informacji pozwala trafić punkt, ten poszukiwany przez internautów.

Laboratorium Zapachu Sopot

Tajemne formuły w nowoczesnej odsłonie, okraszonej złotem i minimalistycznym układem informacji tak by koncentrować się na filmie zaprezentowanym w banerze głównym. Utrzymane w sepii i czerni zdjęcia i elementy graficzne podkreślają złote dodatki.

Ekopro Grupa

Wyraźne piktogramy na soczystym tle, prosty przekaz merytoryczny ma przybliżyć i oswoić zagadnienia z zakresu ochrony i ekologii w prowadzeniu własnej działalności.

Drukarnia Mondo

Zgrabna łanpejdżowa wizytówka bez przegadania i nadmiernej eksploatacji tematu. Prosty techniczny przekaz wspiera czysty układ bieli i tekstu przełamanych niebieskim spójnym z logo. Strona ma emanować informacją, że Ci ludzi wiedzą co robią i mają co robić, zatem strona ma jedynie usystematyzować kontakt i potwierdzić cyfrowy byt firmy.

Sklep Sport Progress

Uniwersalna w formie wyrazu struktura i grafika sklepu sportowego, sprowadzającego go do funkcji platformy sklepowej, dając możliwość koncentracji na produkcie i walorach prosprzedażowych. Prostota ma na celu łatwość odnalezienia się w natłoku informacji zwykle towarzyszących tego typu projektom.

Drukarnia Robdruk

Prosty, zdecydowany przekaz skupiający się na informacji gdzieniegdzie okraszonej zdjęciem podkreślający produkcyjne charakter podmiotu lirycznego. Czerwone akcenty dobrze współgrają z czarnobiałym światem druku i dodają subtelnego smaku jednocześnie wzmacniając istotne informacje w warstwie przekazu.

Invictus Maneo

Aktywny film w banerze głównym jako alegoria do zespołowego traktowania współpracy wspiera czyste tło z mocnymi zdjęciowymi akcentami.