Budowa stron internetowych

Jeżeli poszukujesz informacji jak powinno budować się strony internetowe bo jesteś niezadowolony ze swojej obecnej strony lub potrzebujesz wykonać nową witrynę to dobrze trafiłeś! Od 2002 roku zajmujemy się budową i programowaniem stron internetowych i chętnie przeprowadzimy Ciebie przez ten proces.

Dla kogo jest ta strona?

To nie łatwe, uświadomić sobie, że w znakomitej większości przypadków strona internetowa nie jest dla Ciebie czy projektanta/programisty, ale dla Twoich odbiorców i klientów. Dlatego budowanie odpowiednich mechanizmów na stronie nie powinno polegać na prezentacji umiejętności grafika czy programisty, ale też nie powinno być zbytnio nacechowane indywidualnymi potrzebami zleceniodawcy, szczególnie w zakresie technologii i wizerunku przyszłej strony. Stety lub nie, jeżeli grupa docelowa żąda żółtych pasków na czerwonym tle, to wskazanym będzie takowe umieścić Oczywiście należy podnosić poprzeczkę i stawiać ją minimalnie wyżej niż można by wnioskować ze średniej oczekiwań, ale mocne jej przesunięcie będzie przeciwskuteczne.

Doświadczenie zleceniodawcy

Mało, którą firmę stać finansowo i mentalnie na badania segmentów swoich odbiorców. Najczęściej decyzje podejmowane są na bazie doświadczenia i intuicji zleceniodawcy z mocnym wsparciem z naszej strony. I nie jest to złe rozwiązanie, bowiem nieprawidłowo przeprowadzone badanie to znaczny koszt i nieefektywna strategia. Dlatego im większe doświadczenie osoby zainteresowanej, wsparte „otwartą głową” tym lepszy rezultat końcowy. Idealną sytuacją jest, gdy spojrzenie strategiczne na firmę łączy się z codzienną taktyką i rutyna w komunikacji Klienta ze swoimi Klientami. Wówczas można weryfikować założenia o dotychczasową praktykę. Ten etap koncepcyjny jest często niezauważany i niedoceniany, a to od jakości wymiany myśli zależy powodzenie przyszłego projektu.

Badania użyteczności strony – UX

W zakresie ergonomii przekazu chodzi o to by dać odbiorcy nie to czego chce, ale czego potrzebuje. To pozornie „gryzie” się z założeniami z wcześniejszych podpunktów, ale tylko pozornie. Chodzi bowiem o percepcję użytkownika, która jest ograniczona, do tego rządzi się specyficznymi prawami. Dla przykładu Europejczycy i szeroko pojęte kraje kultury Zachodu „czytają” zamknięte przestrzenie kartki czy ekranu, od lewego górnego ekranu do prawego dolnego. Oznacza to, że najważniejsze elementy powinny znaleźć się w… lewym górnym rogu. Tak konstruuje się nie tylko strony na których w tym miejscu widnieje na ogół logo i nazwa firmy, ale też układ zegarów i mierników na tablicach w elektrowniach atomowych czy innych miejsca nadzoru z dużą ilością informacji.
Obecna technologia pozwala mierzyć ruchy gałki ocznej i to jak wzrok „biegał” po stronie. Praktyczne badanie potwierdzają ww zachowanie użytkowników, dlatego względna znajomość zagadnie z obszaru UX jest niezmiernie przydatna przy budowie stron internetowych, ale jak to zwykle bywa, dawkowanie stanowi o tym czy coś jest lekiem czy trucizną.

Cele strony internetowej

To z jednej strony niby oczywiste, że strona powinna zwiększać dobrostan firmy i przysparzać dochody, ale różne są drogi osiągania tego celu. Dwie podobne firmy, reprezentujące tą samą branżę mogą mieć zupełnie różne strategię i w jednym przypadku strona może być wsparciem grupy handlowców odwiedzających swoich Klientów w drugim przypadku to mocno reklamowany w internecie cennik towarów/usług ze wsparciem pozycjonerskim.

Zatem na etapie budowania strony internetowej należy umiejscowić stronę w dalekosiężnej strategii firmy i nierzadko ustawić ją w centrum działań.

Zwykły programista nie wystarczy

Powyższy przykład odsłania kwestię uzmysłowienia sobie, że w przypadku tworzenia skutecznej strony internetowej „zwykły programista” czy też ambitny student informatyki może nie wystarczyć. Rozumienie przepływów informacyjnych w firmie jak również lokowanie firmy w otoczeniu biznesowym i odpowiednia tych danych interpretacja jest niezbędna do podejmowania efektywny decyzji i strony, która zmierzy się skutecznie na rynku z konkurencją i oczekiwaniami klientów.
Potrzebna jest wiedza, doświadczenie i otwartość na ciągle zmieniające się technologie i trendy w obszarze marketingu internetowego, a to może zapewnić tylko doświadczony partner. Czy można mieć tanie strony www bez utraty jakości?

zapytaj o wycenę

Polskie Chesterfieldy

Głęboka, szlachetna czerń tła doskonale uwypukla bogactwo modeli i materiałów na produktach.

AlterWay House

Obrazkowa wizualizacja, trudnej w wyrazie koncepcji obejmującej, szeroki pod względem merytorycznym zakres działań. Skoncentrowanie kluczowych elementów na piktogramach i grafikach ma budować emocjonalnych przekaz z zawartą treścią a jednocześnie skrócić drogę między przekazem firmy, a percepcją użytkowników.

Golf i Wino

Schludna, czysta wizualizacja oparta o ciekawe zdjęcia klienta. Kafelki w połprzeźroczystościach dodatkowo podkreślają kompozycyjne zalety zdjęć. Lakoniczność przekazu sprowadza się do niezbędnych informacji wspartych obrazkową formą komunikacji również w dziele ofertowym. Ikonograficzna forma komunikacji skraca drogę dotarcia do żądanej informacji.

Blower

Nowoczesna, o futurystycznym zacięciu wizualizacja, doskonale wkomponowuje się w główny trzon oferowanej przez firmę technologii. Wielorakość działań i bogactwo oferty dopełniają piktogramy, uzupełniając merytoryczny przekaz. Ciemne kolory tła konweniują z głównym zdjęciem zawierającym czarne elementy i w kontrze jasne tło. Ograniczona warstwa kolorystyczna wzmaga wrażenie uporządkowania i nie rozprasza użytkowników.

Sofy, fotel, krzesła chestefield

Wykorzystująca technikę parallax scrolling, zgrabna prezentacja kilku kluczowych produktów z bogatego asortymentu firmy. Strona pełni rolę dopełniająca stąd uszczuplony asortyment i skupienie się na efektownym ich podaniu. Całość pomysłu zasadza się na dwójpodziale produktów skórzanych i materiałowych stąd różne aranżacje.

Villa Velvet

Estetyczna, uszlachetniona złotem prezentacja branży erotycznej. Ciemne tło wydobywa wykorzystane zdjęcia, nieco glamu sugeruje nawiązanie do kiczowatego luksusu.

Resurs Zarządca Nieruchomości

Stonowana, delikatna wizualizacja oparta o przekaz banera głównego zdjęcia, który w alegoryczny sposób oddaje zasadnicze działania firmy związane z zarządzaniem nieruchomościami. Ograniczona paleta kolorów do czerni i bieli wzmacnia techniczny przekaz oferty i usług.

Znajdź rekolekcje

Delikatna linia graficzna scalające kluczowe obszary na stronie opiera się o przestrzenną wizualizację, której dominantą jest symboliczne przedstawienie idei zawartej w projektowanym portalu. Wspartej nawiązaniem do ogólnopolskiego charakteru przedsięwzięcia w postaci nazw miast z którymi potencjalni internauci mogą się utożsamiać. Informacyjny charakter przejmuje role na podstronach, gdzie kluczowe w komunikacji jest czytelne zobrazowanie merytorycznego komunikatu.

JM Wypożyczalnia Samochodów

Złoty metalic na szarym technicznym tle to punkt wyjścia do prezentacji zacnej jakościowo floty aut. Gdzieniegdzie poprzetykany pomarańczowymi akcentami ożywiającymi, celowo ascetyczną gamę kolorów. Duże wolne przestrzenie nadają wizerunkowi oddechu i lekkości wzmocnionej efektem trójwymiarowości w banerze głównym.

Haloodra

Wykorzystująca obowiązująca na popularnych portalach informacyjnych, wizualizacja kafelkowa. Asymetryczny układ i struktura ma na celu różnicowanie hierarchii wprowadzanych informacji.

EU Führerschein in Polen

Soczyste, nieco bajkowe zdjęcie to zdecydowane novum na tle konkurencyjnych wizji. Mnogość informacji poprzetykana piktogramami wykonanymi w jaśniejszych odcieniach bądź ich inwersji.

Gregorianka

Zgrabna z odrobina mistycyzmu strona wizytówkowa.

Lubuska Federacja Sportu

Ciekawe zdjęcia zostały wyeksponowane w banerze głównym. Dzięki ukośnym liniom wizualizacja nabiera nieco dynamizmu, w stopniu nie wpływającym na jakość przekazu.

Karmy Bezzbożowe

Strona wspierająca w schludnej czystej otoczce, koncentrującej na wąskim asortymencie szerokiej oferty firmy, przeznaczonej dla zwierząt domowych.

Agencja Reklamowa Sukces – Zielona Góra

Kafelkowa wizualizacja w ograniczonej kolorystycznie formule, związanej ściśle z kolorami firmowymi. Proste piktogramowe przekazy poszczególnych działów mają nie przytłaczać oferty i realizacji firmy.

Italkarton

Surrealistycznej wizji wyznaczonej przez główny obrazek, tło strony, towarzyszy asymetrycznie dopełniające całość zestaw kafelkowych punktów menu. Idealnie wpasowująca się stylistyka kafelkowa w prostokątna wersję, przewodniego motywu z ludzikiem zbudowanym z kartonów, doskonale komponuje się zarówno w płaszczyźnie kolorystycznej jak i w analogii dotyczącej kształtów.

Transport Spedycja Grabowski

Strona kafelkowa z rozkładem informacji w postaci kolażu zdjęć i tekstów współdzielących niektóre zdjęcia, dzięki czemu widać więcej elementów danego ujęcia. Dominanta koloru czerwonego, wynikającego z barw firmowego logo, wsparta jest dopełniającymi szarościami, przechodzącymi w biele nawiązując do koloru floty firmowej. Prosty przekaz i szybkość dotarcia do informacji ma na celu zaoszczędzić czas internautom. Dostępne…

Allarose

Przebudowana strona producenta energydrinków o dość unikalnym charakterze i grupie docelowej. Nowi wizerunek, prostszy w formie opiera się o duże czytelne zdjęcia i kolor spójny z linią graficzną odświeżonego spojrzenia na działalność reklamową firmy. Dominanta różowego jest bezpośrednim przełożeniem skojarzeń z damska częścią klienteli i subtelnym nawiązaniem do róż i różu.

Firma Aro

„Soczyste” zdjęcia były wdzięcznym kośćcem na którym została zbudowana strona. W sposób przejrzysty i łatwy w nawigacji, tak by merytoryczna konstrukcja nie uległa osłabieniu zbędnym przekazem kolorystycznym.

Gabinet medycyny estetycznej

Schludna i „nieprzegadana” wizytówka gabinetu medycyny estetycznej. Delikatne, kojące kolory do których dobrane zostały estetyczne czytelne zdjęcia, dominujące na stronie głównej, ale zminimalizowane na podstronach, tak by nie odciągać od zasadniczej treści.

Drukarnia internetowa

Internetowy kalkulator druku wielkoformatowego z możliwością zamawiania i płacenia online.

Szkoła 7 cm

Prosta w wyrazie i konstrukcji, wysoko nasycona zdjęciami strona internetowa szkoły i zakładu usługowego, poruszającego się w obszarze szeroko pojętego szycia, krojenia i pochodnych. Minimalistyczny design pozwala skoncentrować się na clou sprawy, klarownej prezentacji oferty. Czarny, dopełniający kolor to elegancja i bezpieczny dystans na którym dobrze prezentują się precyzyjnie dobrane zdjęcia.

Survival Kettle sklep

Responsywny sklep internetowy w stechnicyzowanym wizerunku opartym o żelazne szarości.

Salon firmowy w Poznaniu

Collage poznańskiego rynku z parkietami (wiodącym produktem firmy Dąbex) stanowi clou strony. Delikatnie przykryte kafelkami w kolorze firmowym wprowadza potencjalnych klientów w asortyment i usługi, wspierając zarówno sam salon jak i stronę „matkę” z pełną ofertą produktową. Poprzez lokalny charakter, celem strony internetowej jest wykorzystanie lokalnego patriotyzmu jak i zalet geograficznej bliskości.

Ergo

Zwiewna, lekka w pewnej opozycji do przedmiotu zainteresowania, strona internetowa firmy usługowej. Koncentrująca się na docelowym efekcie, czystości, przestrzeni i świeżości.

Olanpak

Простой, классический сайт на основе асептической чистый фон с тонкими синими элементами, которые контрапунктом серый и белый.

Coltar

Tabloidyzacja komunikacji zaowocowała, kolejną, responsywną kafelkową stroną. Skierowaną na rynek polski z usługami pośrednictwa w kontaktach z chińskimi firmami stąd odpowiednie zdjęcie współczesnej chińskiej metropolii i delikatne czerwone akcenty na kluczowych kafelkach ofertowych. Piktogramy w tym przypadku, doskonale wpisują się w kontekst chińskiego pisma obrazkowego.

Kabat

Czarno-białe i szare przestrzenie, poprzecinane gdzieniegdzie czerwonymi akcentami to wynik kolorystyki kluczowych produktów firmy i pochodna firmowego logo.

Geocachingowiec

Enigmatyczna, zaskakująca z przymrużeniem oka wskazująca na stronę matkę odwołując się do specyficznej grupy docelowej – miłośników geocachingu.

Kraków Airport Transfer

Ekskluzywne usługi transportu osób z i na lotniska w odpowiednio dobranej otoczce. Clou strony stanowi kalkulator wyliczający koszt usług w zależności od miejsca docelowego.

Gejsza

Responsywna oferta, bazująca na tabloidowym/kafelkowym przekazie informacji. Główne punkty usług w postaci obrazkowej. Całość dopięta delikatnym, „kobiecym” tłem. Duże zdjęcie w banerze wzmacnia wybrane punkty oferty, nie pozostawia poza tym wątpliwości co do charakteru działalności „Gejszy”.

Coffedivision

Responsywna, kafelkowa strona z pełnym panelem do zarządzania zawartością. Wypracowana stylistyka odnosi się do barowo kawowych skojarzeń, w ciemnym entourage by wzmocnić klimat przekazu. Nowością jest animacją produktów w jednym z kafelków, prowadzą one do określonego miejsca w katalogu produktów. Losowo dobrane tło strony dodatkowo poszerza wizualny zakres przekazu.

Szkolenia kreatywne

Wystylizowana wizytówka trenera personalnego z naciskiem na twórcze podejście do szkoleń.

Gabinet Stomatologiczny Danadent

Responsywna, kafelkowa strona gabinetu stomatologicznego. Webdesign oparty o kluczowe zdjęcie, szefowej w trakcie pracy, na tle gabinetu. Ze względu na mnogość kolorów i elementów wyposażenia, które tworzą estetycznie, asymetryczne, dynamiczne formy, które ze względu wymogły kafelki w postaci piktogramów, a półprzeźroczystym tle tak by zdjęcie głównej osoby nie było oderwane od całości.

Kappema

Nie jesteśmy jedyni, którzy kładą kafelki w Niemczech, dla odróżnienia te są wirtualne, oparte o dość surrealistyczną koncepcje betonowej fali w mało naturalnej, ziemskiej atmosferze. Zbiega się ta wizja z „innością” samego produktu, który przełamuje nieco tradycyjne pojęcia w budownictwie. Innowacyjnością i prostotą otwiera nowe możliwości w „stawianiu ścian”. Collage bezpośrednio nawiązuje do fali i…

Morada Nieruchomości

Responsywna strona internetowa biura nieruchomości w klasycznym układzie nawigacji i treści. Estetycznie skomponowana, tak by uniwersalne, delikatnie rozświetlone miejscami, szare tło nie przesłaniało przekazu. Dużej ilości zdjęć towarzyszy białe tło, nawiązujące do dawnego skojarzenia z polariodem. Komunikacja dot. oferty skonfigurowana w oparciu o API Galactica.

eOczyszczalnie

Responsywny, minimalistyczny, oscylujący wokół schematu „platformy sprzedażowej”.

Ajgroup Pros

Platforma produktowa, wysycona ze zbędnych informacji dzięki współdziałaniu ze stroną korporacyjna i stronami wspierającymi, produktowymi.

Szajner Consulting

Projekt, pod względem struktury, inspirujący się układem iPada. Pozostając w kafelkowo-piktogramowej konwencji, wykorzystuje proste skojarzenia zobrazowane w postaci ikon zwieńczającej poszczególne działy. Kolorystyka brązowo-złota, oddaje ciepły charakter przekazu, ale z pewną nutą powagi i dystansu, podkreślającego profesjonalizm usług. Prosta forma i ascetyczna grafika ma na celu koncentracje klienta na treści zawartej na stronie. Minimalizm wynika…

Nadzory

Prosta, przestrzenna wizualizacji firmy nadzorującej inwestycje. Duże, wolne przestrzenie w opozycji do budowlanego chaosu podkreślają ponadstandardowy zakres usług i wykonanych realizacji. Łatwość nawigacji i sprowadzenie do minimum niezbędnych informacji wpisują się w powyższą strategię.

Irydium

Responsywna wizytówka z paralaksowymi dodatkami w nawigacji i przysłonięciem głównego baner strony.

Naklejki Sangraf

Kafelkowa odsłona internetowej witryny producenta naklejek. Wykonana wraz ze zdjęciami. Celowym zabiegiem było uwspólnienie formy prezentacji poszczególnych działów i tak te stricte produktowe są dużymi kafelkami z podobnie wykadrowanymi zdjęciami, z małą głębią ostrości. Dzięki czemu obrazki przedstawiające różne produkty sprawiają wrażenie uporządkowania, szczególnie w kontekście kafelków nawigacyjnych nie produktowych zaprezentowanych w formie piktogramów dzięki…