Zakładanie strony internetowej Niemcy
Jeżeli nie masz czasu i doświadczenia a chciałbyś uniknąć nieprzyjemnych sytuacji otwierając swoją firmę na rynek niemiecki, to dobrze trafiłeś. Stworzymy odpowiednią stronę, sklep internetowy i pomożemy przebrnąć przez formalności, tak by zwiększyć szansę na skuteczny biznes w Niemczech.
Niemiecka strona internetowa pozornie nie różni się od jej polskiego odpowiednika, ale pozwól, że przytoczymy historię jaką mieliśmy okazję doświadczyć w kontaktach z niemiecką firmą.
Menadżer pewnej berlińskiej firmy sprzedającej odzież sportową oznajmił, że jego nowa strona, którą mieliśmy wykonać "Ma nie być taka wschodnioeuropejska, taka polska". Gdy opadło z nas ciśnienie i niedowierzanie, zapytaliśmy "Czyli jaka?", otrzymaliśmy następującą odpowiedź "No, żeby nie było na zdjęciach tylko białych osób, ale też czarnoskórzy, skośni itp."
Z powyższej sytuacji, można śmiało wyrokować, że profesjonalne strony internetowe w niemczech technologicznie nie różnią się swoich polskich odpowiedników, mają jednak swój lokalny charakter, który należy brać pod uwagę, jeżeli chce się być wiarygodnym.
Co należy uwzględnić na niemieckiej stronie internetowej?
Obowiązujące prawo i przepisy
Może się wydawać, że nasze przepisy i urzędy są mało przyjazne i czytelne. Jednakże w połączeniu z bezwzględnością i wysokością kar rynek niemiecki stawia poprzeczkę bardzo wysoko. Już samo posiadanie strony internetowej w języku niemieckim pozwala niemieckim urzędnikom integrować w twoje przedsięwzięcie, a dokonując sprzedaży trudności piętrzą się. Nadal występują w Niemczech kancelarie prawne, specjalizujące się w wyszukiwaniu luk i drapieżnie egzekwujących fakt popełnienia błędu tudzież nieścisłości. Dlatego ważne jest by mieć na stronie Impressum, regulamin, które nade wszystko spełnia normy niemieckie. Przy wysyłce towarów należy też uwzględniać opłaty środowiskowe czyli takie niemieckie BDO.
Pomimo względnej równości wobec prawa, polskie firmy mogą być dość szorstko potraktowane, a w przypadku pierwszych kroków w biznesie, odpowiednio wysoka kara może być chłodnym prysznicem. Dlatego tworzenie stron www na rynek niemiecki to chociażby świadomość istniejących zagrożeń, nie możemy bowiem zastąpić prawników czy radców.
Merytoryczne przygotowanie treści strony www
Dobra wiadomość to taka, że pod względem technicznym polskie strony internetowe są, uwaga, lepsze od niemieckich. Tak tak, lepsze. Ma to kilka przyczyn, z jednej strony renta zapóźnienia, która wepchnęła nas w korespondencje internetową pominęła popularne w Niemczech faksy. Nieco starsze społeczeństwo przyswaja nowinki technologiczne w mniej przystępny sposób.
Zatem niemiecka strona internetowa powinna z jednej strony być bardziej konserwatywna w układzie i nawigacji, a z drugiej strony politycznie poprawna i będąca na bieżąco z trendami, szczególnie, gdy jest dedykowana młodszemu pokoleniu.
Projektowanie stron internetowych a warstwa wizualna
Profesjonalne podejście wymaga rozebrania zadania na czynniki pierwsze, choćby z tego względu, gdzie dokładnie szukamy potencjalnych klientów. Niemcy to kraj związkowy i każdy land to jakby osobny świat, ze swoją kulturą, przyzwyczajeniami, oczekiwaniami, bawarskie "Gruess Gott" nie przejdzie w postsowieckiej Meklemburgii. Różne też będzie traktowanie firmy polskiej w zależności od położenia geograficznego i grupy wiekowej do której kierujemy ofertę.
Wieloletniemu doświadczeniu z naszej strony towarzyszy pokora i ambicja sprostaniu oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów, a niemieckie strony www do takich zdecydowanie należą. Znajomość kultury, szczególnie tej współczesnej, odniesień do popkultury to drugi filar po zdefiniowaniu potencjalnych klientów, by skutecznie zaistnieć na rynku niemieckim.
Seo i pozycjonowanie w niemieckim google
To niełatwe zadanie w miejscu, gdzie na dwukrotnie liczniejszym rynku jest kilkukrotnie więcej konkurencji zarówno niemieckiej jak i spoza. Wiele bowiem firm z ościennych i nie tylko, krajów ciągnie do największej gospodarki w Europie. Trzeba zatem założyć, że na każdą interesującą nas frazę będzie co najmniej dwukrotnie więcej konkurencji, która jest czterokrotnie bogatsza. Nie należy jednak się poddawać bez walki, mamy bowiem w polskim zapleczu wiele kosztowych walorów, które pozwalają nieco zniwelować nierówności jakie mamy na starcie. Już chociażby li tylko na bazie kwoty jaką za podobną usługę zażyczyłaby sobie niemiecka firma pozycjonerska.
Rejestracja niemieckiej domeny.de
To absolutne minimum dopasowania się do wymogów rynku niemieckiego, a to ze względu przyjaźniejsze traktowanie takiej strony przez niemiecką wyszukiwarkę google, a to ze względu na przełamanie pierwszej bariery nieufności zachodnich sąsiadów do obcobrzmiących domen, łatwiej zbudować zaufanie, gdy już na samej stronie przekona się realizacjami czy odpowiednią merytoryką, do skorzystania z proponowanej oferty.
Nie trzeba chyba w tym kontekście wspominać, że domena na niemiecki rynek powinna mieć niemiecką nazwę, o ile nie promujemy marki, czyli nie MebleXYZ.de, ale MoebelXYZ.de.
Walczymy bowiem o 80 milionów Niemców i klientów z ościennych niemieckojęzycznych krajów; Austrii, Szwajcarii, Niderlandów.
Najczęściej zadawane pytania
Czy muszę mieć firmę w Niemczech, żeby mieć domenę.de?
Nie ma takiego wymogu zarówno pod względem formalnym jak i praktycznym, przy czym koszt domeny.de jest taki sam jak koszt domeny.pl
Czy serwer na którym trzymam strony internetowe powinien znajdować się w Niemczech?
To kusząca myśl, ale nie ma jednoznacznych przesłanek, które by za tym przemawiały. Teoretycznie google bierze pod uwagę setki czynników w tym być może i fakt umiejscowienia serwera, ale nie wiadomo jaką wagę przypisuje temu elementowi. Dla spokoju sumienia o ile wyczerpie się inne możliwości można osadzić stronę internetową na którymś z niemieckich serwerów.
Kompleksowa obsługa
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu na szerokich polach współpracy świadczymy wsparcie nie tylko w przypadku stron internetowych, czy pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania, ale i wsparciu graficznym i marketingowym współtworząc ulotki, katalogi, wizytówki, banery, stoiska targowe, oklejanie samochodów, teczki ofertowe, filmy promocyjne, rebranding marki.
Strategie i kampanie marketingowe
Pozyskanie nowych klientów dla twojej firmy to proces, w którym strona internetowa jest narzędziem, podobnie jak inne środki reklamowe. Dlatego chętnie omówimy i zaproponujemy szereg działań, które mogą nawiązać komunikację z potencjalnymi niemieckimi klientami i zaoferować produkty czy usługi.