Strony internetowe cennik
------ przeczytasz w 6 minut ------
Jeśli trafiłeś na ten artykuł oznacza to, że potrzebujesz nowej strony lub zmodernizować starą. Nie ważne czy jesteś dużą, międzynarodową firmą czy jednoosobowym biznesem.
Poszukiwanie oferty czy to produktu czy usługi, weryfikacja wiarygodności firmy odbywa się głównie przez Internet. Mimo popularności wszelkiego rodzaju social mediów ostatecznie wszystkie drogi prowadzą do strony internetowej.
Dlatego zanim postawi się pytanie "ile kosztuje strona internetowa" należy zastanowić się do czego dokładnie ją potrzebuję. W dalszej części artykułu odpowiemy jak poprawnie przygotować się do wyceny.
Jakie czynniki wpływają na cennik stron internetowych
Aby strona internetowa zaistniała w przestrzeni niezbędny jest szereg działań, które można uszeregować w następującej kolejności: projekt, programowanie, instalacja i bieżąca obsługa. Każdy z tych elementów obfituje w różne uwarunkowania wpływające na ostateczny koszt strony internetowej, składają się na nie:
Cel strony internetowej
Tak tak, cel jakiemu służy to fundament od niego będzie zależało czy wydasz 1200 zł czy 5 tys. Nawet w przypadku prostej wizytówki rozbieżności są dość spore, prosta prezentacja przeznaczona dla dużych korporacyjnych odbiorców będzie inna aniżeli teleadresowa strona www mająca jedynie ułatwić kontakt z klientem indywidualnym. Różnica może zasadzać się chociażby na ilości i jakości użytych zdjęć, tudzież okalających przekaz multimediach w tym np. filmów, infografik oraz dbałości i funkcjonalności witryny internetowej. Można to sprowadzić do faktu czy chcesz zrobić wrażenie czy poinformować, czy wesprzeć handlowca czy stworzyć sprzedający samograj, a może dać klientowi lekturę i merytoryczne wsparcie, a może lepiej upewnić go, że na tej stronie znajdzie ludzi, którzy zajmą się wszystkim i zdejmą z jego, klienta barków odpowiedzialność i podejmowanie trudnych decyzji.
Funkcjonalności strony internetowej
To ile kosztuje strona internetowa wyznaczają mechanizmy zarządzające poszczególnymi funkcjami. I tak w sklepie internetowym sama prezentacja produktów wraz z cenami i możliwością dodania do koszyka to niezbędna podstawa, jednakże poszerzanie jej o np. warianty danego produktu, które wpływają ostatecznie na cenę produktu, komponenty, które można dobrać do danego modelu, do tego kolor, rozmiar czy inne zmienne powodują, że sklep zamiast początkowych 3 tys. zł kosztuje znacznie więcej. Szczególnie, gdy chcemy go np. integrować z zewnętrznych systemami magazynowymi, tudzież, gdy oferta ma również znaleźć się na platformach sprzedażowych typu Allegro, Amazon czy Ebay. Gdy do tego dochodzi integracja z systemami rabatowo-lojalnościowymi, wersami językowymi, które mają być zarządzane w jednym miejscu oparte o jedną stronę internetową, najlepiej z poziomu łatwo zarządzanej tabeli, początkowy koszt strony internetowej się multiplikuje.
Grafika stron www
Sam szkielet i graficzna podbudowa strony internetowej nie stanowi technologicznego i cenowego wyzwania, raczej jego późniejsze wypełnienie może implikować koszty. Ilość zdjęć i ich rodzaj np. wykonane w określonym stylu, lub bez tła ewentualnie z białym tłem w przypadku braku oprogramowania i umiejętności to dla użytkownika dodatkowy koszt. Projekt graficzny powinien uwzględniać fakt, żeby system zarządzania treścią umożliwiał odpowiednie zunifikowane uzupełnianie treścią a szczególnie graficzne elementy.
Rodzaje stron internetowych
Strona wizytówkowa
Jednostronicowa prezentacja, bez panelu zarządzania treścią cms, ale ze zgrabną dedykowanej stylistyce z możliwością zawarcia dużej ilości infografik w tym poza szablonowych układów treść-grafika.
Blog internetowy
Jako osobny byt lub stanowiący część pierwotnej strony www, customizowany pod własne potrzeby i wygląd z pełnymi możliwościami tego typu stron tj. kategoryzowaniem i hierarchizacją informacji oraz możliwości komentowania.
Strona One Page
Podobnie jak w stronie wizytówkowej wszystkie informacje mieszą się na jednej stronie, przemieszczanie się po niej odbywa się bądź scrollem bądź elementami nawigacyjnymi w menu lub treści. Strona zawiera system cms do samodzielnego zarządzania zawartością w tym poszerzania jego struktury merytorycznej.
Strona Landing Page
Celowa strona internetowa, tzw. wspierająca i poświęcona osiągnięciu danego efektu konwersji. Jej wygląd i zakres może przyjąć różnoraki charakter i rozpiętość merytoryczną.
Optymalna strona www
Tworzenie stron internetowych to proces w połowie wykonywany przez projektanta i programistę a w połowie przez użytkownika. Optymalna strona internetowa to rozwiązanie z perspektywy grafiki prezentujące indywidualny projekt, dopasowany do życzeń klienta a z drugiej strony odpowiednie oprogramowanie pozwalające na samodzielną rozbudowę i modyfikacje treści.
Strona internetowa premium
To projektowanie stron internetowych z uwzględnieniem nie tylko założeń merytorycznych Klienta i sugestii projektanta, ale szczególna dbałość o zakres UX, tak by w natłoku informacji koncentrować się na interakcji z użytkownikiem, nierzadko kosztem własnych artystycznych ambicji.
Sklep internetowy
Sklepy internetowe rządzą się osobnymi prawami i w ramach projektu strony należy uwzględniać szereg funkcjonalności mogących wpłynąć na koszt wykonania. Rodzaje i wybory wariantów, produktów powiązanych, form płatności, przesyłek, wersji językowych, integracji z platformami sprzedażowymi, zarządzania produktami sklepu internetowego na wielu odsłonach i serwisach.
Wybór wykonawcy
Do wykonania strony internetowej można zaprząc dwa rodzaje podmiotów:
Freelancer
Zwykle jest to człowiek orkiestra i nie potrzebuje do tworzenia stron innych osób. Opierając się o szablony i na wpół gotowe rozwiązania może zaoferować stronę www w interesującej cenie a i nierzadko wykonaniu. Problem pojawia się przy dalszej obsłudze, każdy kolejny projekt jakiego się podejmuje wydłuża czas realizacji Twojego projektu. Ewentualne przejście na etat lub przypadki losowe pozostawiają Cię samego ze stroną.
Stworzenie strony to złożony proces, który wymaga nie tylko talentu, ale też znajomości branży. Zatrudnienie agencji interaktywnej, szczególnie potrafiącej okazać się jakimś dorobkiem to zwiększanie prawdopodobieństwa osiągnięcia sukcesu. Jak również pragmatyczna kwestia, bowiem twoją stronę internetową wykona firma, która pozostanie przez pewien czas na rynku, zatem wiążąc się doświadczoną jednostką, cena strony może, chociaż nie musi być wyższa, ale buduje trwałą relację wśród klientów. Szczególnie, że gusta i google się zmienia, nie jest to zatem projekt jednorazowy, warto mieć partnera, który wesprze w ciągle zmieniającej się materii, przygotuje pakiet usług, promocje, pozycjonowanie itp. Dzięki temu ceny tworzenia strony internetowej w ujęciu kompleksowości oferty mogą być korzystniejsze aniżeli rozproszenie pośród wykonawców.
Wypełnij formularz kontaktowy, na bazie którego przygotujemy indywidualną wycenę.