Pozycjonowanie stron lokalnie

Chcesz osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania google, ale nie wiesz co należy zrobić? Mniej więcej orientujesz się w zasadach SEO, ale nie masz czasu zająć się tym osobiście, albo zlecić to pracownikowi? Zobacz co możemy Ci zaproponować.


Oferta pozycjonowania czyli:

  • Przebudowa i naprawa mechanizmów strony

  • Analiza obecnej pozycji i stanu strony internetowej

  • Uzupełnianie treści na stronie

  • Tworzenie artykułów i linkowanie z zewnętrznych serwisów

  • Marketing szeptany

  • Reklama adwords i facebook

  • Działania partyzanckie

Czy zadzwoniła lub napisała do Ciebie firma pozycjonerska oferując swoje usługi, podkreślam "zadzwoniła lub napisała"? Niech to zaświadczy, że do prowadzenia biznesu w internecie najwyższa pozycja w google niekoniecznie musi wystarczać. Warto jednak pochylić się na tym kawałkiem popytowego tortu i nie odtrącać go pochopnie, tudzież nie skupiać się wyłącznie na nim.


Etapowanie pozycjonowania strony www

Pozycjonowanie to złożony proces w dodatku trwający bardzo długo. Warto by zatem rozbić to zadanie na wiele mniejszych, dzięki czemu część z nich będziesz mógł np. zrobić samodzielnie albo za pośrednictwem autora strony.

Być może też niektóre z tych działań pozwolą osiągnąć satysfakcjonujące wyniki bez angażowania firm trzecich i dodatkowych środków, a na pewno pozwolą wyciągnąć wnioski pozwalające na skuteczniejsze pozycjonowanie strony w przyszłości.


Przebudowa i naprawa mechanizmów strony internetowej

Trudno przyjmować gościa w domu, który jest zabałaganiony tudzież nieprzygotowany na przyjęcie. Podobnie jest ze stroną www, na której nie ma odpowiednich znaczników, tekstów czy form komunikacji zrozumiałej i akceptowalnej przez wyszukiwarkę google.

Dlatego w pierwszym kroku sugerujemy pochylenie się nad prawidłowym przygotowaniem zawartości strony wraz z wysyceniem jej odpowiednie słowa kluczowe, podpięciem google search console, przygotowaniem mapy strony i odpowiednim zlinkowaniem wewnątrz strony.

Mile widziana jest badanie użyteczności strony tzn. UX tak by wartościowy ruch na stronie był zatrzymywany i spotykał się z pozytywnym potencjalnych klientów.


Analiza obecnej pozycji i stanu strony internetowej

Skuteczne pozycjonowanie strony www wymaga przygotowania bilansu otwarcia, tak by można było mierzyć progres wprowadzanych działań. Ilościowe i jakościowe sprawdzenie słów kluczowych w top 50, top 10 i top 3. Wśród przydatnych informacji znajduję się też ocena najbliższej konkurencji oraz konkurencji docelowej, to w jej kontekście należy przeprowadzać działania i modernizować zawartość twojej strony www.

Do tego celu służy zestaw narzędzi analityczny, które w miarę obiektywnie oceniają stan posiadania. Jednymi z popularnych rozwiązań są SurferSEO, Senuto, Semstorm, Ahrefs.


Uzupełnianie treści na stronie

Pozycjonowanie stron internetowych to z jednej działania na zewnątrz i do wewnątrz witryny internetowej. Na zakres wewnętrznych prac składa się takie przygotowanie treści by spełniały nie tylko oczekiwania jakie nakłada marketing internetowy, atrakcyjny i wciągający przekaz, merytorycznie sformatowany pod potencjalnych klientów, ale też wysycenie treść słowami w odniesieniu do konkurencji twojej firmy. Optymalizacja strony internetowej w tym kontekście to użycie danej frazy np. 5 razy w opracowywanym tekście. Pozycjonowanie lokalne firmy wymaga użycia geograficznego określenia obszaru działalności np. "pozycjonowanie stron zielona góra" w przypadku niniejszego artykułu. Trzeba przy tym uważać by nie przedobrzyć i nadużyć ilości powtórzeń, te mogą być przez wyszukiwarkę google równie piętnowane jak ich niedoszacowanie.


Tworzenie artykułów i linkowanie z zewnętrznych serwisów

Nie jest tajemnicą, że pozycjonowanie stron to m.in. popularyzacja własnego serwisu w zewnętrznych katalogach, stronach, forach dyskusyjnych itp. Zwykle tworzy się dedykowany artykuł, który swą treścią nawiązuje do oferty, usługi twojej firmy i odpowiednie linki prowadza do zadanych miejsc. Dzięki czemu pozyskujemy nowych klientów w sposób bezpośredni, i pozostawiając trwałe ślady, dajemy sygnał do google co do wartości naszej witryny.
Trzeba przy tym uważać by linki były poprawnie sformułowane i np. "pozycjonowanie stron zielona góra" jest niepoprawne gramatycznie, w związku z czym w wielu miejscach będzie odrzucone.


Marketing szeptany

Marketing internetowy wiele ma twarzy, jedną z ciekawszych jest wykorzystanie forów dyskusyjnych, grup do bezpośredniego promowania strony internetowej w postaci polecenia. Zwykle parozdaniowego i okraszonego linkiem do strony/podstrony. Owo zdanie jest niezwykle ważne by nie było nachalnym reklamowaniem się, ale subtelną i merytoryczną formą dopełnienia już istniejącego wątku tudzież będącego otwarciem nowej dyskusji. Podobnie jak w przypadku artykułów tutaj również mamy szansę pozyskać nowych klientów oraz dać sygnał google.


Reklama adwords i facebook

To najszybsza, chociaż wcale nie najłatwiejsza forma reklamy. Niestety nie ma tak mocnego przełożenia na pozycje w wyszukiwarce google, ale na początkowym etapie działalności firmy, pozwala zaistnieć i kreować ruch na stronie. Czasami warto posiłkować się w przypadku chwilowych wahnięć lub punktowo, gdy konkurencja jest zbyt mocna. Warto też rozważyć sytuacje, gdy mamy niekonwencjonalną lub bardzo na czasie ofertę. Kampania na facebooku czy google adwords może uruchomić lawinę pozytywnych zdarzeń.
Najczęściej kończy się jednak na tzw. "przepaleniu budżetu" bez osiągnięcia pożądanych efektów, stąd potrzebna jest rozwaga i zaangażowanie zarówno specjalisty jak i twojej firmy.


Działania partyzanckie

Mimo swojej wojskowej proweniencji, to słowo oznacza wykorzystywanie nietypowych form komunikacji, kanałów informacji, które są zazwyczaj pomijane, wykorzystywanie czasowych luk i mód na rynku. Można do tego celu skorzystać np. z memów i za ich pomocą osiągać zasięgi odwiedzalności i kliknięć. W przypadku, gdy takie działanie staje się wiralem, rozpropagowuje się "samo" w internecie. Dlatego często jest na granicy np. smaku, bądź wykorzystuje kontrowersyjne argumenty, nierzadko brutalne. Pozycjonowanie stron www w tym odniesieniu jest dopełniające, licząc na pozostawienie linku do serwisu w miejscach, gdzie ów marketing odniósł oczekiwany skutek.


Ile kosztuje pozycjonowanie stron

Jest kilka strategii. Historyczna, nieco przykurzona polegała na rozliczeniach za efekt, czyli ilość określonych fraz kluczowych w top 10. Dawno jednak zarzucona przez ofertodawców, którzy przeszli na rozliczenie abonamentowe, w którego ramach są wykonywane pewne działania mające wpłynąć na pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie czy poza granicami kraju.
Problemem w takim przypadku są nadużycia, bo do końca nie wiadomo co jest wykonane, a w sytuacji, gdy np. pozycjonowanie sklepów internetowych danego klienta nie przyniosło pożądanych efektów, pojawia się obawa, tym większa, że jakiekolwiek efekty można otrzyma po wielu miesiącach działań. Bywa zatem tak ze po roku prac orientujemy się co do biznesowej pomyłki.

Rozliczenie od wzrostu sprzedaży, taka forma występuje chyba wyłącznie w filmach, chociaż byłaby ciekawą alternatywą do obecnie obowiązujących. Wymagałoby jednakże głębokiego zaufania i wymiany informacji między księgowymi.

Rozliczenie za zakres wyszczególnionych prac to formuła, która proponujemy naszym klientom, szczególnie, gdy chodzi o pozycjonowanie lokalne, gdzie znamy się z potencjalnymi klientami i oni mogą też na rynku lokalnym zasięgnąć opinii o nas. Sprawdza się taka formuła również w przypadku nowych klientów, otrzymują bowiem konkretną listę prac i dawkę wiedzy co do warsztatu. Wspólnie ustalana strategia i cele w przypadku nieosiągnięcia zadowalających rezultatów pozwalają orientować się w przejrzysty sposób, dlaczego tak się stało i podejmować dalsze kroki w celu intensyfikacji działań bądź zmiany obranej strategii tudzież wybrane słowa kluczowe.


Pozycjonowanie stron lokalnie, czy twoja miejscowość jest już na to gotowa

Szczególnie, że przedstawiamy zakres prac w otwarty uczciwy sposób a poza tym oferujemy kompleksowe podejście w dziedzinie marketingu internetowego, począwszy od ustalania strategii, przeprowadzania kampanii przechodzą do szczegółu po tworzenie brandu, logo, ulotek, katalogów, stron i sklepu internetowego. Nasza agencja interaktywna ma bogate portfolio realizacji i wiele lat praktyki na rynku.

Zapraszamy do współpracy i niezobowiązującej luźnej rozmowy, która pozwoli zorientować się tobie w zawiłościach działań związanych z pozycjonowaniem stron internetowych.