Budowa sklepów internetowych prestashop

Nie masz jeszcze własnego sklepu w internecie, a może jesteś niezadowolony z wyników jakie osiąga twoja obecna strona? Klienci nie kupują w twoim sklepie i trzeba przebudować jego mechanizmy i wygląd?


Mamy wieloletnie doświadczenie i wiedzę w tej branży. Do tego oferujemy kompleksową obsługę począwszy od wykonania sklepu po przygotowanie treści, zdjęcia produktowe, filmy instruktażowe oraz wsparcie pozycjonerskie. Do tego służymy też radą przy funkcjonowaniu na rynkach zachodnioeuropejskich, ze szczególnym uwzględnieniu obszarów niemieckojęzycznych.

Sklep internetowy, od czego zacząć

Proponujemy przejść od ogółu do szczegółu, prezentując garść przydatnych informacji, które pozwolą Ci zorientować się w podstawach niezbędnych przy tworzeniu sklepu.

1. Prestashop

Projektowanie sklepów internetowych opieramy głównie o oprogramowanie PrestaShop. To rozbudowane środowisko z dużą ilością towarzyszącego oprogramowania i modułów pozwalających dopasować Państwa biznes do już istniejących rozwiązań na rynku, czy to w postaci programów księgowo-magazynowych, czy to w modułach spójnych z firmami kurierskimi, płatnościami online, z obszaru seo czy też marketingu i wsparcia pozakupowego.

2. Moduły rabatowo-lojalnościowe

Nasze systemy sprawdzają się w przypadku klienta detalicznego jak i hurtowego. Systemy rabatowo-lojalnościowe pozwalają na elastyczne relacje między biznesowymi partnerami oraz klientami indywidualnymi. Definiują odpowiednie grupy rabatowe czy to na konkretny produkt czy tez grupę asortymentową. Rabaty można przypisywać kwotowo lub procentowo.

3. Eksport i import danych w sklepie

Istnieje możliwość przeniesienia treści i produktów z Państwa dotychczasowego sklepu na nowoprojektowany, dzięki temu oszczędzają Państwo czas i przyspieszają oddanie gotowego sklepu.

4. Integracja sklepu internetowego z systemami księgowo-magazynowymi

Można zintegrować Państwa sklepy internetowe z systemami księgowo-magazynowymi np. z Subiektem, Symfonią, Wapro, Navireo oraz z praktycznie wszystkimi ogólnodostępnymi formami płatności online od paypala po przelewy24, payu czy paynow. Każdy szanujących się twórca oprogramowania peryferyjnego związanego z funkcjonowaniem sklepów ma w swoich integracjach uwzględniony system PrestaShop.

5. Multistore i wielojęzyczne sklepy internetowe w jednym panelu

PrestaShop pozwala w formule multistore zarządzać wieloma sklepami w jednym panelu, usprawniając tym samym prace administratora i prowadzenia stanów magazynowych. Różnicowanie cen towarów i usług w zależności od grupy odbiorców lub klientów, prowadzenie różnych sklepów internetowych obsługujących różne waluty i wersje językowe, dzięki czemu otwierają się nowe rynki zbytu w ramach tej samej marki, ale z wykorzystaniem np. innego brandu. Dotyczy to też obsługi w wielu walutach i np. różnicowaniem cen.

6. Wyszukiwarka i wylistowywarka

Rozbudowana wyszukiwarka i wylistowywarka pozwala na czytelna formułę poruszania się w gąszczu różnorakich produktów niezależnie od branży i oferowanego rodzaju asortymentu i tak zarówno kwestie rozmiarów, wagi, ilości czy przedziałów cenowych mogą być uwzględniane dla wygody kupującego w Państwa sklepie internetowym.

7. Zewnętrzne platformy e commerce

Sklepy internetowe projektowane na PrestaShop pozwalają na integrację z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi począwszy od rodzimych; Allegro, Ceneo, Skąpiec, Nokaut, Okazje, Empik i wiele innych.

8. Pozycjonowanie i seo

Przyjazne adresy url, wsparcie i optymalizacje seo. Tagowanie produktów Liczne moduły ułatwiające obsługę ww działań.

9. Obsługa klienta i zamówień

Wystawianie faktur, do pobrania jako PDF, zarządzanie zamówieniami, newsletter, śledzenie przesyłki, powiadomienia sms, obsługa kodów kreskowych.

10. Inne

System komentarzy, analizy zamówień, banery, dodatkowa prezentacja produktów, analiza porzuconych koszyków, komunikatory i social media.

Jak zaplanować sklep, od czego zacząć by nie popełnić błędów dowiesz się w naszym artykule "projektowanie stron internetowych", gdzie dokładnie omawiamy krok po kroku co należy zrobić by zwiększyć prawdopodobieństwo stworzenia skutecznej strony internetowej, takiej, która będzie przynosiła zyski i sprawdzała się na rynku.


sklep internetowy e commerce prestashop

Budowa sklepów internetowych prestashop

to proces. Wymagający zaangażowania zarówno wykonawcy jak i docelowego użytkownika.

Dopasowanie sklepu internetowego tak by był najefektywniejszy zaczyna proces analizy stanu obecnego, oferowanych produktów, konkurencji i otoczenia biznesowego. To na styku tych obszarów kształtujemy razem z Państwem przyszły wizerunek i funkcjonalności. Wiele z nich zostało wymienionych w powyższych punktach. Są jednak działania nie objęte standardowymi modułami.

Indywidualne moduły sklepowe

Specyfika wielu branż jak i unikalne potrzeby właścicieli czy administracji powodują, że standardowe schematy postępowania wymykają się ogólnodostępnym modułom w oprogramowaniu open source. Dlatego możemy stworzyć dedykowane rozwiązania czy to od zera czy też przebudowujące posiadane oprogramowanie, ma to często nierozerwalny związek z dodatkowymi kosztami, mogącymi być jednak uzasadnionymi jeżeli znacznie usprawniają funkcjonowanie sklepu internetowego.

Presta shop

Wykorzystywane przez nas oprogramowanie Presta Shop to nie jedyne, ale niewątpliwie najpopularniejsze rozwiązanie z obszaru darmowego systemu sklepowego. Szerokie zaplecze w postaci społeczności rozwijającej ten system pozwala skorzystać ze sprawdzonych elementów jak również liczyć na międzynarodowe wsparcie techniczne wielu osób i firm mających doświadczenie w projektowaniu sklepów internetowych.

tworzenie sklepów internetowych

E sklep to w znaczne wsparcie, ale też i czasami główne źródła funkcjonowania wielu biznesów, dlatego warto by był nie tylko sprawny od strony technicznej, ale też posiadał indywidualny projekt szaty graficznej. Na tyle na ile to możliwe, albowiem specyfika sklepów internetowych powoduje, że niektóre elementy powinny być intuicyjne i wynikać z dotychczasowych doświadczeń klientów. To tym bardziej utrudnia tworzony projekt graficzny, ale i daje satysfakcje, gdy tworzymy skuteczne narzędzie pozwalające odnaleźć się pośród konkurencyjnych rozwiązań.

Zapraszamy do współpracy.

Bikeee
Świat elektryczny, nowoczesnych rowerów wspiera równie dynamiczny wizerunek. Mocno uzdjęciowiony z żywym soczystym niebieskim kolorem nie pozostawia wątpliwości co charakteru przekazu, który dodatkowo wzmocniony prostymi nagłówkami łatwo prowadzi internautę po swojej zawartości. Odpowiednio dobrane fotografie budują odpowiedni entourage i klimat wokół prezentowanych produktów, te podzielone na kilka rodzin w czytelny sposób nawigują nas między poszczególnymi wariantami.
Mineralia
W świecie skał i minerałów pozwala odnaleźć się sklep internetowy dedykowany tejże branży. Łatwa i czytelna nawigacja, podobnie z graficznymi przyległościami, mają nie dominować nad zdjęciami produktów, bowiem to zdjęcia są clou sprawy, magnesem przyciągającym wzrok i będącym głównym prosprzedażowym czynnikiem. Jedynie delikatne szarości przełamują monotonna biel, jako dopełnienie tu i ówdzie odcinając poszczególne bloki informacji od siebie. Ciepło ziemiste elementy w logo i niektórych nawigacyjnych punktach dosmaczają i podkreślają szczególnych charakter tychże punktów.
The Droshkoov Theatre
"Teatr swój widzę ogromny..." taka też i była praca nad stroną zielonogórskiego teatru. Od subtelnego acz charakternego wizerunku po system rezerwacji miejsc i biletów na sali wraz z weryfikacja i skanowaniem biletów smartfonem. Po drodze ocierając się o rafy estetycznej materii, które zawsze ze względu na swą niedoskonałość warte byłyby być udoskonalone. Walka wizerunku z informacją zaoowocowała mariażem czerni i czerwieni, nadając dynamiki w mrocznym jak sala, podczas spektaklu, otoczeniu. Duże przestrzenie, poprzetykane ujednoliconymi w stylu zdjęciami porządkują przekaz i dodają mu ekskluzywnego rozmachu, jaki można osiągnąć w każdej branży, jednakże ta artystyczna jest wyjątkowo wdzięczna.
Waldemaro
Mocno metalowa zawartość oferty dodatkowo wzmocniona szarościami i przełamującym schemat tłem w banerze górnym tworzy przestrzenny charakter prezentacji, do tego uwypuklonej trójwymiarowym ujęciem produktów w górnych rejestrach strony nieco zmienia optykę i zachęca do przewijania strony, gdzie poza standardową ofertą tekstową są też kolejne zdjęcia, które dla znających branżę są rozpoznawalnym znakiem. Zdjęcia również utrzymane w kolorach szarości by oddać jednolity, mocny charakter przekazu. 
Grupa KIM
Minimalistyczna w wyrazie strona www grupy zajmującej się szeroko pojętą ofertą aut ze stajni VW i Skody oraz usług. Czwórpodział na stronie bardziej obrazuje zestawienie ze względu na zakres oferty aniżeli geograficzną lokalizację, choć i to została oznaczona. Każdy dział symbolicznie reprezentuje zdjęcie, będące wspólnym, graficznym mianownikiem dla każdego obszaru oraz szczegółowe menu dostępne po kliknięciu, w którym każdy link prowadzi do niezależnej strony. Ciemne kolory półprzeźroczystej apli uwypuklają nazwę działu i czynią stronę mniej krzykliwą.
Plastmat
Bogata oferta w schludnym opakowaniu. Mnogości planowanych asortymentów i ofert towarzyszy dopełniająca grafika wsparta na ograniczonej liczbie braw, spójnych z kolorami firmowymi. Dzięki temu zdjęcia i oferta produktów nie mając graficznej konkurencji dobrze prezentują się w layoucie serwisu. Całości dosmacza zdjęcie w tle, w lekki sposób nawiązujący do otworów okiennych czy drzwiowych. Dzięki powtarzalności tego wzoru warstwa informacyjna nie dominuje nad przekazem estetyczny, w którym to celu została użyta, zarówno w niedopowiedzianej, przyciętej od góry formie jak i w skromnym graficznie entourage, nawiązując do kolorów strony.
Alma Decoria
Ascetyczna forma wyrazu, będąca w kontrze do barokowego charakteru produktów opiera się o głęboki biskupi kolor, nadając tym samym stronie ekskluzywnego rysu, wykorzystującego skojarzenia ze bogactwem i przepychem. Podobne znaczenie spełniają dobrane, w treści i menu, czcionki, które pozostając w internetowych standardach, nie są zbyt często używane, przez to podkreślają unikalność wizerunku. Eklektyczności strony dodaje modernistyczny układ z asymetrycznym wyróżnieniem treści, dzięki czemu można było nie korzystać ze zdjęć, zadowalając się ich prezentacją w katalogu produktów.
Zauberbraut
W zlaicyzowanych społeczeństwach zachodu młode panny nadal marzą o bajkowym ślubie w niepowta-rzalnym anturażu, który buduje między innymi suknia ślubna wraz z dodatkami. Strona Zauberbraut odwołująca się do tej potrzeby wykorzystując dość ascetyczną formę przekazu wynikającą z dominanty głównego zdjęcia, będą-cego leitmotivem wizerunku i jednocześnie misją firmy. Design strony to balans między obecnie obowiązującą stylistyką w branży na rynku szwajcarskim a potrzebą wyróżnienia się pośród dość licznej konkurencji. Dlatego otoczenie nawigacyjne posługuje się jednym dodatkowym kolorem tak by prezentowane zdjęcia były wyekspo-nowane w najlepszy z możliwych sposobów. Rozświetlone szarości mają za zadanie przełamanie, naturalnie nasuwającej się bieli, by uniknąć monotonności przekazu.